مزیت های تولید دیجیتال در دنیای اقتصاد امروز

مزیت های تولید دیجیتال در دنیای اقتصاد امروز

دنیای تولیدات امروز سیر تغییرات بسیار سریعی دارد. تولیدات دیجیتالی، مثل پرینت سه بعدی، باعث ایجاد محصولات مبتکرانه و جدیدی شده اند. اگر شما یک کسب و کار تولیدی بنا می کنید، از این تکنیک ها استفاده کنید. در اینجا مزیت های تولید دیجیتال را به شما نشان خواهیم داد.

  • باعث ایجاد اتوماسیون می گردد.با استفاده از تولید دیجیتال می توان بدون اتکا به نیروی انسانی، محصولات پیچیده و عجیب را تولید کرد. Josh Worley یکی از طراحان دیجیتال در دنیای اثاثیه منزل چنین بیان می کند که : ” تکنولوژی تولید دیجیتال باعث می شود که تولید کننده ها با اتکا به دستگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک، محصولات پیچیده تری را ایجاد کنند که پیش تر با استفاده از ابزار های دستی تولید می کردند. تولید دیجیتال باعث بالا تر رفتن تولید شده و می تواند در حجم انبوه تولیدات را بالا برد.”
  • باعث صرفه جویی در زمان تیمی می شود.علاوه بر کم کردن زمان تولید، دنیای دیجیتال به مشاغل کمک می کند تا در زمان آماده سازی صرفه جویی کنند. Worley در این زمینه چنین بیان می کند که : ” طراحان و مهندسان با تکنولوژی تولید دیجیتال آشنایی دارند و معمولا می توانند به آنها اجازه تولید فایل های آماده را می دهد، این به معنای صرف هزینه و زمان کمتر برای آماده سازی کار است. سرویس هایی مثل Opendesck و 3D Hubs دارای فرمت های استانداردی هستند که اجازه می دهند تا تولید کننده از ابزار های ساخت دیجیتال بدون هیچ سرمایه گذاری دیگری استفاده کند.”
  • باعث صرفه جویی مالی می گردد.به خاطر این مزیت ها، تولید دیجیتال به کسب و کار های کوچک اجازه می دهد تا فعالیت بهینه تر داشته باشند و هزینه های خود را کمتر کنند. شما می توانید برای نیروی انسانی هزینه کمتری کنید، زیرا مراحل تولید و آماده سازی در چنین تکنولوژی ای بسیار کمتر هستند. ابزار هایی که باید در ابتدا خریداری کنید نیز نسبت به ابزار های تولید سنتی ارزان تر هستند.
  • باعث ایجاد تولیدات بومی بیشتری می شود.صرفه جویی ای که در هزینه ها صورت می گیرد، باعث این می شود که تولید کننده بتواند در هر جایی فعالیت کند. این یعنی تولید کننده دیگر به اجبار در یک مکان ارزان قیمت کارگاه خود را لازم نیست که بنا کند و به این شکل هزینه حمل و نقل محصول تا بازار فروش کاهش می یابد.
    Worley در این زمینه اضافه می کند که : ” ابزار های تولید دیجیتال هم گام با تجارت جهانی و فروش اینترنتی هستند. در این راستا تولیدات بیشتر بومی شده و هزینه حمل و نقل محصول نهایی به صورت چشم گیری کاهش می یابد. به این شکل تولید دیجیتال به اقتصاد های بومی نیز کمک شایان توجهی می کند.”
  • موقعیت بهتری برای بازاریابی ایجاد می کند.از آنجایی که مصرف کننده تمایل دارد محصول خود را از محل زندگی خود تهیه کند، تولید دیجیتال موقعیت بهتری را برای فروش و بازاریابی محصولات تولیدی ایجاد می کند. شما می توانید با کسب و کار های اطراف خود همکاری کنید تا نیاز مشتری را در آن محدوده بر طرف نمایید.
  • باعث کاهش قیمت نهایی محصول می شود.در روش تولید سنتی، هرچه راندمان تولید شما بالا تر می رفت، قیمت تمام شده محصول کاهش می یافت. پس کسب و کار های کوچک به علت تولید کمتر، قیمت تمام شده محصولات آنها بالا تر بود. تکنولوژی تولید دیجیتال این مانع را برای کسب و کار هایی که تولیدی کمی دارند بر طرف نموده است.
    Worley در این زمینه چنین می گوید که :” هر چه تکنولوژی پیشرفت کند، قیمت پایین آمده و دسترسی به محصولات نهایی بهتر می شود. موانع سنتی که در پیش پای طراحان قرار داشته، امروزه برداشته شده اند. ابزار های تولید دیجیتال تاثیر به سزایی در صنعت تولیدی دارند. آنها به مشاغل کوچک اجازه می دهند تا هزینه تولید را پایین تر آورده و به این شکل بازاریابی بومی بهتری انجام دهند.”
  • از یک تکنولوژی سازگار استفاده می کند.این تکنولوژی قیمت های مختلف و سازگاری با هر پلت فرم و کسب و کاری دارد. پس شما اگر بخواهید پلت فرم خود را تغییر دهید، نیز به صرف زمان و هزینه زیاد برای طراحی مجدد و تغییر کل خط تولید نیست.
    Worley در این زمینه چنین بیان می کند که: ” به خاطر وجود ابزار های تولید دیجیتالی مثل CNC Routers و پرینتر های سه بعدی، به راحتی می توان فایل های تولیدی را بدون صرف زمان و هزینه زیاد منتقل نمود. ابزار های تولید دیجیتال دارای فرمت های استانداردی هستند و و نمونه های اولیه را به راحتی و با سرعتی بالا تولید می کنند.”
  • مقیاس پذیر است.به دلیل سازگاری بالا، تولید دیجیتال به تولید کنندگان اجازه می دهد تا عملکرد خود را بر اساس نیاز شان تطبیق دهند. پس شما می توانید به صورت کارآمد تری بین پلت فرم های مختلف سوییچ کنید و از طراحی اصلی خود، بدون در نظر گرفتن ابعاد کسب و کارتان استفاده کنید.
  • باعث ایجاد توازن در زنجیره تامین می شود.علاوه بر مزیت هایی که تولید دیجیتال در صنعت تولید ایجاد می کند، باعث می شود که توزیعی متوازن و برابر در زنجیره تامین انجام شود. به این طریق قیمت ها بیشتر تحت تاثیر تولید کننده خواهد بود و دلال ها و خرده فروشان باعث افزایش قیمت کالا نمی شوند.
    Worley در این زمینه چنین بیان می کند که :” مدل تولید انبوه قرن 20 ام به شدت وابسته به نیروی انسانی، محل قرار گیری کارخانه تولیدی و هزینه حمل و نقل بود. همین مساله باعث می شد تا طراح و تولید کننده، به ناحق در انتهای زنجیره تامین قرار بگیرند.

 

 

منبع:    smallbiztrends.com/2018/05/digital-fabrication-benefits-small-business.html

صدای شما را می‌شنویم