تاثیر اینترنت اشیا در جریان کسب و کار و مصرف کنندگان

تاثیر اینترنت اشیا در جریان کسب و کار و مصرف کنندگان

اینترنت اشیا یا همان Internet of things ) IoT)  این روزها در سراسر جهان روند و چگونگی شرکت ها و مصرف کنندگان را تغییر داده است. تکنولوژی که این بخش را پایه گذاری می‌کند به سرعت در حال پیشرفت و افزایش فضای مصرف کننده است.

 

اینترنت اشیا

 

حال تیم تحقیقاتی ما با انجام دومین نظرسنجی جهانی سالانه در مورد اینترنت اشیا انگشت خود را روی نبض این انقلاب مداوم گذاشته است که برای ما از طریق این نظر سنجی ها بینش انتقادی از تحولات جدید اینترنت اشیا ایجاد می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه دیدگاه ها دراین باره سال به سال در حال تغییر است. در این نظر سنجی ما پاسخ بیش از 400 مدیر کلیدی در سراسر دنیا از جمله مدیران رده بالا و مهم در سطح جهانی را بررسی کرده ایم.
ما طی این نظر سنجی ها در گزارش خود از طریق مطالعات منحصر به فرد و تحقیقات جامع در این زمینه جزئیات تشکیل دهنده این اکوسیستم را شرح داده ایم. ما همچنین بازار اینترنت اشیا را اندازه گیری کرده ایم و از داده های منحصر به فرد برای شناسایی روند کلیدی در تاسیسات دستگاه و سرمایه گذاری استفاده کرده ایم.

دراینجا برخی از نکات اصلی و کلیدی این گزارش را برای شما آورده ایم:

  • ما پیش بینی می‌کنیم تا سال 2025 بیش از 55 میلیارد دستگاه اینترنت اشیا وجود خواهد داشت که نسبت به سال 2017 حدود 9 میلیارد افزایش خواهد داشت.
  • با توجه به داده هایی که نظر سنجی ها نشان می‌دهند و برنامه شرکت ها برای سرمایه گذاری در راه حل های اینترنت اشیا دارند، ما پیش بینی می‌کنیم که بین سال های 2017 تا 2025 سرمایه گذاری در اینترنت اشیا حدود 15 تریلیون دلار باشد.
  • تیم تحقیقاتی ما نظرات و تجارب تصمیم گیرندگان در زمینه اینترنت اشیا را جزو نکات برجسته این گزارش می‌داند که شامل مواردی از جمله : چالش های عمده و نقاط ضعف، استقرار و بلوع پیاده سازی اینترنت اشیا، سرمایه گذاری در استفاده از آن، روند تصمیم گیری و دنبال کردن برنامه های پیش رو می‌باشد.

 

 

 

منبع: businessinsider.com

صدای شما را می‌شنویم