شما باید بلاگ داشته باشید یا ویدئو بلاگ

شما باید بلاگ داشته باشید یا ویدئو بلاگ

همانطور که در “بازاریابی در رسانه های جدید درباره ی حرکت به سمت یک اشتغال جدید” اشاره می کنیم، بازاریابان نیز باید روش های جدیدی را برای جذب مخاطبان مورد نظر خود در نظر بگیرند و ارزیابی کنند.اما، به عنوان یکی از بازاریابان B2B، آیا شما باید به جای بلاگ نویسی تفکر خود را به سمت ولاگ (ویدئو بلاگ) نویسی ببرید؟

منافع و مزایای مهم آن چیست؟ هر دو ی این فرمت ها به شما اجازه می دهد اطلاعات، به روز رسانی ها، انتقاد مشتریان و نظرات را به راحتی ارائه دهید.

بنابراین، هنگامی که شما یکی از این دو را انتخاب می کنید چه باید کرد؟

مخاطبان بیشتری جذب کنید

اشتراک گذاری ویدئو بلاگ ها آسان است، و با استفاده از آن شما می توانید با طیف وسیعی از مردم در ارتباط باشید. هم با کاربران و هم با افرادی که به دنبال کسب و کار هستند.  یک ویدئو بلاگ در مورد طراحی یک نرم افزار امن می تواند جالب باشد حتی برای کسانی که ابزار لازم برای انجام آن را ندارد. به عنوان یک مثال، بسیاری از افرادی که زمان کافی برای دنبال کردن رویداد های روزانه را ندارند اخبار را از طریق ویدئو بلاگ هایی که به آن ها علاقه مند هستند، دنبال می کنند، یا خلاصه ای از اخبار مورد نظر خود  را تماشا می کنند. همچنین، تماشای فیلم ها معمولا برای کاربران سریع تر از خواندن مقالات وبلاگ ها است و اگر به درستی انجام شود حتی می تواند جذاب تر هم باشد.

وبلاگ ها بیشتر برای افرادی مناسب هستند که نیاز به اطلاعات دقیق یا فنی دارند و به دنبال جزئیات هستتند. شما با یک پست در وبلاگ خود، می توانید تمام منابعی را که در مقاله ی خود استفاده کرده اید را لیست کنید، به طوری که مخاطبان و بینندگان شما می توانند با رجوع به منابع مقالات شما حقایق را بررسی کنند.همچنین اضافه کردن لینک به اطلاعات یک سایت نیز می تواند مفید باشد. ویدئو بلاگر ها از این امتیاز بی بهره اند ، زیرا بینندگان و مخاطبان آن ها  می توانند سایت های مرجع  را اشتباه بگیرند  یا دچار اشتباهاتی دیگر از این قبیل شوند ، که این مشکلات مخاطبان را از یافتن اطلاعات کلیدی که آن ها نیاز به دسترسی آن ها دارند باز می دارد .

 

 

منبع: blogs.gartner.com/marc-brown/b2b-marketers-blogging-vlogging

صدای شما را می‌شنویم