چرا هیچ کس درباره اینکه راز بازاریابی، ایجاد روابط است صحبت نمی‌کند؟

چرا هیچ کس درباره اینکه راز بازاریابی، ایجاد روابط است صحبت نمی‌کند؟

راز بازاریابی ساختن و ایجاد روابط است. اگر می‌خواهید یک کسب و کار موفق ایجاد کنید باید روی ایجاد روابط با این سه مخاطب اصلی تمرکز کنید: مشتریان، تاثیرگذاران یا اینفلوئنسرها و رقبا. به همین دلیل ایجاد روابط با این مخاطبان به کسب و کار شما کمک می‌کند.

مشتریانتان عاشق شما خواهند شد

ممکن است با خودتان بگویید که واضح است. من روابطم را با مشتریانم ساختم و راز بازاریابی را می‌دانم. اما حرف با عمل تفاوت دارد. ارتباط با مشتریان ممکن است بسیار مهم‌تر و سخت‌تر از آنچه شما فکر می‌کنید باشد.

به این دلیل که مشتریان می‌دانند شما چه زمانی غیرقابل‌اعتماد هستید. آن‌ها سال‌ها گیر فروشندگانی افتاده‌اند که فقط به فروش سریع خود فکر می‌کردند. اما مشتریان دوست دارند از یک برند بیش از یک بار خرید داشته باشند. در واقع آن‌ها دوست دارند که یک رابطه طولانی با یک نام تجاری ایجاد کنند.

شما چطور می‌خواهید این روابط را ایجاد کنید؟ استراتژی‌تان باید دوطرفه باشد. یعنی به مشتری خود گوش دهید و آن‌ها را درک کنید، سپس آن‌ها آنچه را که می‌خواهید به شما می‌دهند.

اینفلوئنسر‌ها با شما هماهنگ خواهند شد

ایجاد روابط با اینفلوئنسرها نیز یک راز بازاریابی است. هر صنعتی دارای محرک‌هایی است، کسانی که آن را هل می‌دهند. هماهنگ کردن برند خود با این اینفلوئنسرها می‌تواند منجر به مزایای عمده شود.

داشتن روابط مستقیم با مشتریان به تنهایی کافی نیست. گاهی شخص سوم می‌تواند یک شریک ارزشمند در ایجاد روابط شما با مشتریان باشد. اما ابتدا باید با آن شخص سوم رابطه برقرار کنید.

روابط تاثیرگذار با اینفلوئنسرها باید دوطرف سود باشد. چطور می‌توانید به هم کمک کنید؟

اینفلوئنسرها در حال حاضر دارای اعتبار زیادی در صنعت هستند، بنابراین مشتریان شما به نظرات آن‌ها اعتقاد دارند. اگر اینفلوئنسرها نام تجاری شما را پیشنهاد کنند، مطمئن باشید که مشتریان به آن‌ها گوش خواهند داد.

رقبا خرید به دوستان شما تبدیل خواهند شد

حتما با خود فکر می‌کنید که چرا به فکر ایجاد رابطه دوستی با رقبا هستیم؟ بهتر است به جای اینکه به رقیبانتان به چشم یک دشمن نگاه کنید، به آن‌ها به عنوان یک منبع ارزشمند فکر کنید.

شما هر دو مخاطبان یکسانی دارید، پس تبادل اطلاعات با یکدیگر به طور منظم می‌تواند به شما کمک کند در مورد آنچه که برای کسب و کارتان مناسب است بیشتر بیاموزید.

در آخر اینکه اگر روی آنچه مشتریان می‌خواهند تمرکز کنید، به شما بیشتر اعتماد خواهند کرد و به مشتریان وفادار شما تبدیل خواهند شد. هنگامی که به شما بیشتر اعتماد کنند، قادر خواهید بود مهمترین راز بازاریابی یعنی رابطه را کشف کنید.

منبع:  entrepreneur.com

صدای شما را می‌شنویم