چرا بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارهای کوچک اهمیت دارد؟

چرا بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارهای کوچک اهمیت دارد؟

وقتی کسب و کارهای کوچک شروع به کار می کنند، غالبا تمرکز آنها بر روی چگونگی گرفتن اولین گروه از مشتریان، بصورت حضوری می باشد و ممکن است به شیوه های سنتی تبلیغات نظیر تبلیغات چاپی، پخش تراکت و یا نصب بیلبورد در کنار جاده اکتفا کنند.

برخی از کسب و کار های سنتی ممکن است بر این باور باشند، چون محصول یا خدمات خوبی را ارائه می کنند تمامی مشتریان باید آنها را انتخاب کنند و ممکن است این استراتژی به یک جریان کاری منجر شود؛ در حالیکه راهی بهتر و آسان تر برای آن وجود دارد!.

کسب و کارهای کوچک باید بازار بزرگ چشم انداز آنلاین را در نظر بگیرند. کسب و کار های کوچک (مهم نیست که چقدر جدید باشد) باید توجه ویژگی ای به دنیای دیجیتالی داشته باشند تا بتوانند کسب و کار خود را گسترش دهند.

مزایای بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارهای کوچک

گروهی از مشتریان بالقوه که در اینترنت یافت می شوند، گروهی بسیار بزرگتر از افرادی هستند که احتمالا می توانند به صورت محلی جذب شوند. با استفاده از بازاریابی دیجیتال، می توانید به مجموعه ای عظیم از مخاطبان دسترسی پیدا کنید که مقرون به صرفه و قابل سنجش است.

مزایای دیگر بازاریابی آنلاین عبارتند از:

  •  توانایی تعامل و ارتباط با چشم انداز شما و یادگیری دقیقا آنچه که آنها به دنبال آن هستند.
  •  توانایی رسیدن به بازار جهانی
  •  می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کرده و به مشتریان بیشتری با هزینه کمتر از روش های بازاریابی سنتی دست یابید.
  • با مخاطبان خود آشنا شوید و به آنها اجازه دهید شخصا شما را بشناسند که می تواند به ایجاد وفاداری برند کمک نماید.
  • شما میتوانید پاسخ های مربوط به تلاش های بازاریابی خود را فورا پیگیری نمایید.

آیا شما از بازاریابی دیجیتال لذت می برید؟

چرا زمان اجرای بازاریابی دیجیتال را به تعویق می اندازید؟ صاحبان مختلف کسب و کار کوچک ممکن است دلایل مختلفی برای جلوگیری از این شکل از بازاریابی پیدا کنند.کسب و کارهای کوچک گاهی بر این باورند که آنها زمان و پول برای رقابت آنلاین ندارند و تصور میکنند با چالش های بسیاری در این زمینه مواجه می شوند .

بسیاری از آنها ممکن است ترجیح دهند که کارها را به آرامی انجام دهند و به یک یا دو شکل اصلی تبلیغات، با فرض اینکه کسب و کارشان با گذشت زمان تکامل پیدا خواهد کرد، پایبند باشند.

آنها حتی ممکن است فکر کنند بهترین استراتژی این است که صبر کنیم تا مشتریان خود را نشان دهند. از آنجا که آنها یک کسب و کار کوچک هستند، ممکن است فکر کنند که تنها به تعداد کمی از مشتریان نیاز دارند.

مشتریان شما آنلاین هستند!

به یاد داشته باشید که مشتریان بالقوه شما در حال حاضر آنلاین هستند. همین الان ممکن است آنها به دنبال یک کسب و کار مانند کسب و کار شما در فضای آنلاین باشند، اما اگر نتوانند شما را به راحتی پیدا کنند، احتمالا شخص دیگری را بر می گزینند.

هنگامی که کسی کنجکاو و علاقه مند به کسب و کار شماست، اولین کاری که انجام می دهد، تحقیق در اینترنت است و ببینید چه چیزی می تواند در مورد شما پیدا کند.

آنها انتظار دارند شما را در آنجا با وب سایت و حضور رسانه های اجتماعی پیدا نمایند. همچنین ممکن است بدنبال نظرات باشند تا بفهمند دیگران درباره شما چه میگویند.اگر یک مشتری بالقوه نتواند شما را در فضای آنلاین پیدا کند، ممکن است نتیجه بگیرد که کسب و کار شما قانونی نیست.

بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار

رقبای شما آنلاین هستند!

برای آنکه در کسب و کار خود موفق باشید باید به آنچه که رقبا انجام می‌دهند توجه کنید. به رقبای خود فکر کرده و از آن‌ها یاد بگیرید. وقتی به کاری که رقبای شما انجام می‌دهند نگاه کنید، یک ایده از آنچه که کار می‌کند و آنچه که کار نمی‌کند، به دست خواهید آورد.

آن‌ها چه نوع محتوایی را استفاده می‌کنند؟ آیا بلاگ می‌نویسند یا از تصاویر و فیلم‌ها استفاده می‌کنند؟ چطور با برند خود ارتباط برقرار می‌کنند و چه چیزی آن‌ها را منحصر به فرد می‌سازد؟ چطور با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند؟ آیا فکر می‌کنید شما می‌توانید بهتر عمل کنید؟ و بسیاری از موارد دیگر.

با مشتریان خود در ارتباط باشید

روشن است که در دنیای دیجیتال امروز، فضای آنلاین اولین مکانی است که مصرف‌کننده در آن به دنبال آنچه که می‌خواهد، می‌گردد و احتمالا برای یافتن محصولات یا خدمات مورد نیازش، جستجوی خود را با Google آغاز می‌کند. اگر اصلاً در فضای آنلاین حضور نداشته باشید، کسی پیداتان نمی‌کند و نمی‌توانید با رقبا رقابت کنید.

اگر شما حضور آنلاین داشته باشید، اما رقبای شما در صفحه اول و به آسانی یافت شوند باز شما در رقابت عقب خواهید ماند. علاوه بر ایجاد یک وبسایت، بهینه‌سازی موتور جستجو یک استراتژی است که می‌تواند به شما کمک کند جلوتر از رقبای خود حرکت کنید .

اجازه دهید مشتریان به شما مراجعه کنند

به بازاریابی دیجیتال به عنوان راهی برای ارتباط با افرادی که سعی دارید به آن‌ها دسترسی داشته باشید تا محصول و خدمات خود را ارائه دهید، فکر کنید. دامنه کسب و کار شما می‌تواند به خوبی فراتر از دیوارهای فروشگاهتان باشد. با ایجاد یک وبسایت، کسب‌ و کار شما حتی در ساعاتی که تعطیل شده ‌باشد، در فضای آنلاین باز و فعال است.

مخاطبان هدف خود را بشناسید

بازاریابی دیجیتال به شما امکان می‌دهد با بازار هدف خود ارتباط برقرار کنید. شما می‌توانید به تدریج آن‌ها را بشناسید. می‌توانید در رسانه‌های اجتماعی و یا در یک وبلاگ با آن‌ها یک مکالمه را آغاز کنید و سعی کنید آن‌ها را بشناسید .

به نظرات و یا پاسخ‌های آن‌ها به نظرسنجی‌ها توجه کنید. با تعامل با افراد به صورت دیجیتالی، می‌توانید آنچه که دنبال می‌کنند را بشناسید. نیاز آن‌ها چیست؟ چه چیزی آن‌ها را به مدت طولانی در شبکه‌های اجتماعی نگه می‌دارد؟ چه راه‌حل‌هایی را می‌توانید به آن‌ها پیشنهاد کنید؟

به جای تلاش برای حدس زدن، بازاریابی دیجیتال به شما اجازه می‌دهد تا ابزارها و روش‌های جذب مشتریانتان را پیدا کنید. به‌این‌ترتیب، شما شروع به ایجاد رابطه با مشتریان خود می‌کنید. اغلب افراد بیشتر از مجموعه‌هایی که قبلا با آن‌ها در تعامل بوده و خرید داشته‌اند، خرید می‌کنند.

منبع : digitalmarketinginstitute.com

برچسب ها :

صدای شما را می‌شنویم