اگر شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید، میدانید که سادهترین هدف از عرضه و تقاضا، کسب سود است. به هر حال شما برای کسب سود، باید بستر مناسب برای دریافت پول را هم داشته باشید. مشتریان کالای خود را سفارش میدهند، از طریق درگاه های بانکی پرداخت را انجام داده و شما با استفاده از سیستم حمل و نقل خود، کالا را به دست آنها میرسانید. مدیریت چنین تجارتی، بدون انجام دقیق امور حسابداری و مالی نیز نمیتواند موفق باشد پس باید از یک نرم افزار حسابداری برای مدیریت پرداخت ها و بودجه استفاده کنید. اما آیا تاکنون به اتصال درگاه پرداخت و سیستم حمل و نقل خود به نرم افزار حسابداریتان فکر کردهاید؟ این کار چه مزایایی میتواند برای شما داشته باشد؟
درگاه های بانکی و نرم افزار حسابداری
مدیریت پرداخت ها
در صورتیکه نرم افزار حسابداری شما به درگاه های بانکی متصل باشد، تمام تراکنشهایی که در فروشگاه اینترنتی شما انجام میشود، در نرم افزار ثبت میشود. شما به این ترتیب میتوانید به صورت روزانه، ماهانه یا در هر بازه زمانی دیگری که مدنظرتان باشد، میزان پرداخت ها و تعداد سفارشها را پیگیری کنید. این کار به شما کمک میکند که ارزیابی دقیقی از وضعیت وبسایت خود داشته باشید. به عنوان مثال میتوانید متوجه شوید که در چه روزهایی از هفته تعداد خریدها بالاتر میرود. یا به طور میانگین حجم هر تراکنش چقدر است. نرم افزارهای حسابداری به طور معمول گزارشهای دقیقی از هر آنچه که مدنظرتان باشد به شما میدهند.
ارسال فاکتور برای مشتریان
حتی اگر یک کسب و کار کوچک اینترنتی داشته باشید، باز هم به جز مشتریانی که از نقاط مختلف از فروشگاه شما خرید میکنند، شرکتها یا کسب و کارهای مرتبط هم میتوانند مشتریان ثابت شما باشند. این شرکتها ممکن است به طور عمده از شما خرید کنند یا به طریقی با شما همکاری کنند. همه ما میدانیم که در چنین همکاریهایی ممکن است بدحسابی نیز رخ بدهد. ممکن است فراموش کنید یک فاکتور را برای آنان ارسال کنید و این ممکن است بهانه کافی به دست آنها بدهد که برای چندین ماه فاکتور شما را پرداخت نکنند. در صورتی که درگاه بانکی را، به نرم افزار حسابداری خود متصل کردهاید، بعد از ثبت، نرم افزار میتواند به طور خودکار برای مشتری فاکتور پرداخت را اس ام اس یا ایمیل کند. داخل این فاکتورها لینک صفحه پرداخت نیز وجود دارد و مشتری با کلیک روی آن میتواند مستقیماً به درگاه بانکی متصل شود.
افزایش رضایت مشتریان
مشتریان میتوانند پرداخت هایی را که در فروشگاه شما انجام دادهاند را از طریق حساب کاربری خود پیگیری کنند. تاریخ دقیق پرداخت ها و خلاصهای از آنها، میتواند برای بسیاری از مشتریان حائز اهمیت باشد.
سریع و بدون دردسر
همان طور که گفتیم ممکن است که شما برای برخی از مشتریان شرایطی را قائل شوید که بتوانند بعداً پرداخت های خود را انجام دهند. این مشتریان معمولاً شرکا یا همکاران شما هستند. در صورتی که بعد از ارسال آنلاین فاکتور، باز هم مشتری پرداخت خود را انجام ندهد، نرم افزار حسابداری میتواند به صورت خودکار برای این افراد پیامک یا ایمیل برای یادآوری ارسال کند. در صورتی که درگاه بانکی و نرم افزار حسابداری شما با یکدیگر اتصال نداشته باشند، نرم افزار نمیتواند متوجه شود که کدام فاکتورها پرداخت شدهاند؛ مگر آنکه خودتان به صورت دستی هر فاکتور را وارد نرم افزار کنید که این کار وقت گیر است.
کاهش ریسک
در اکثر سیستمهای حسابداری که به درگاه بانکی متصل شدهاند، میتوان موجودی حساب شرکت، فاکتورهای پرداخت نشده و وضعیت پرداخت و تراکنشها را مشاهده کرد. بنابراین مدیران میتوانند با یک نگاه کلی متوجه شوند که چه میزان از سرمایه شرکت در خطر است و در صورتی که شرکت با روند نزولی فروش روبرو شده است، سریعاً راه حلی برای آن پیدا کنند.
عدم نیاز به پشتیبان گیری
تمام تراکنشها و فعالیتهای مالی شما به این ترتیب در فضای ابری ذخیره میشود و دیگر نگران از دست رفتن اطلاعات و سوابق مالی خود نخواهید بود.