
نحوه ثبت سند افتتاحیه در نرم افزار هلو به چه صورت است؟
در نرم افزار هلو امکان ثبت سند افتتاحیه به دو صورت دستی و اتوماتیک وجود دارد. در این ویدئو نحوه ثبت سند افتتاحیه به صورت دستی به کاربران نرم افزار هلو آموزش داده شده است.
برای ثبت سند افتتاحیه به صورت دستی در نرم افزار هلو ابتدا می بایست از مسیر ” تنظیمات نرم افزار > امنیتی > ثبت سند افتتاحیه “ گزینه ی بصورت دستی را فعال نمایید. پس از تایید فرم، برای اعمال تغییرات برنامه را بسته و مجددا باز کنید.
پس از اجرای مجدد برنامه در منوی اطلاعات اول دوره گزینه ثبت سند افتتاحیه فعال می باشد با کلیک بر روی آن صفحه ای برای شما نمایش داده می شود که شامل دو قسمت است. در قسمت بالای این صفحه اطلاعات اتوماتیک را وارد نمایید. دقت کنید در این قسمت برای ورود مقادیر بعنوان مثال برای ثبت مقدار موجودی های نقدی باید بر روی دکمه ورود کلیک کنید.
در صفحه ای که باز می شود تمام صندوق ها و تنخواه گردان ها و بانک های معرفی شده در برنامه و موجودی آنها نمایش داده می شود شما باید در این قسمت به آنها مانده بدهید. و در نهایت جمع مبالغی را که وارد کرده اید در صفحه اصلی جلوی موجودی های نقدی با توجه به بدهکار و یا بستانکار بودن آنها وارد نمایید.
تمام آیتم های بالای صفحه سند افتتاحیه را بدین صورت وارد کنید. اگر می خواهید به سرفصل جدیدی مانده بدهید ابتدا آن سرفصل را در قسمت سرفصل جدید تعریف کنید و سپس سرفصل مورد نظرتان را در قسمت پایین صفحه سند افتتاحیه انتخاب کنید و با توجه به بدهکار و یا بستانکار بودن به آن سرفصل مانده دهید .
دقت نمایید سرفصلی را که در قسمت پایین صفحه سند افتتاحیه انتخاب می کنید حتما باید مانده ی تراز داشته باشد در غیر این صورت برنامه اجازه انجام انتهای عملیات اول دوره را به شما نمی دهد.
سلام
ایا بدون سند افتتاحیه می توان ادامه عملیات شرکت را ثبت کرد
نرم افزار من سیستم دست یا اتوماتیک وارد کردن سند افتتاحیه را ندارد آیا روش دیگری وجود دارد
سلام
ثبت سند افتتاحیه و درج موارد موجود در آن به منظور محاسبه صحیح سود و زیان می باشد. در صورتیکه تمایلی به درج این اطلاعات ندارید میتوانید در داخل برنامه از منوی اطلاعات اول دوره بر روی گزینه انتهای عملیات اول دوره کلیک کنید تا وارد طی دوره برنامه شوید.
چه جوری میشه عملیات بستن حساب ها رو انجام داد
برای این منظور فیلم آموزشی تهیه و در روزهای آتی بارگزاری خواهد شد
سلام
برا ی ثب سند افتتاحیه ای که برای شرکت سال 2 مالی است ولی بار اول در هلو اطلاعات رو وارد میکنیم یعنی سند افتتاحیه ای که شامل جاری شرکا و سود وزیان انباشته ودارایی های ثابتی است که هیچکدام در این قسمت وجود ندارند چیکار باید کرد؟
ممنون میشم راهنماییم کنید
برای دریافت مشاوره در این زمینه لطفا با واحد پشتیبانی به شماره 021-23067 تماس بگیرید.
سلام
با روش اتومات اگه ثبت بشه محاسبه سود و زیان با مشکل مواجه میشه یا فرقی نداره؟
سلام.فرقی نداره و در ثبت سند افتتاحیه بصورت اتومات یا دستی سود و زیان با توجه به اطلاعاتی که در بخش اول دوره برنامه وارد کرده اید محاسبه و بطور دقیق نمایش داده میشود.
سلام ، خسته نباشید. من یک سوال داشتم. بعد از وارد کردن اطلاعات اول دوره برای سند افتتاحیه بصورت اتوماتیک، خود سرفصل سرمایه رو چطوری اضافه کنم که مبلغش رو درج کنم؟
سلام. برای دریافت مشاوره در این زمینه لطفا با واحد پشتیبانی به شماره 021-23067 تماس بگیرید.
سلام،
چجوری میشه 2 تا شرکت یا 2 تا بانک اطلاعاتی در هلو ثبت کرد و کارایه دوتا شرکتو انجام داد؟؟
شما میتوانید با اضافه کردن امکان 10 شرکتی به برنامه خود اطلاعات 2 شرکت خود را به صورت جداگانه وارد کنید.
سلام
برای سند افتتاح دوره حتما باید قبل از انتهای عملیات دوره سند افتتاحیه را زد یا میتوان پس از انتهای عملیات دوره و پس از زدن چندین سند این کار رو انجام داد؟
ضمنا سرفصل حساب سود و زیان جزو چه گروه و عملکرد مشابه و ماهیتی است؟
باسلام و عرض ادب
شما باید تمامی داده های خود را قبل از ثبت انتهای عملیات اول دوره ثبت نمایید. در صورتی که این کار را به طور کامل انجام نداده و پس از زدن انتهای عملیات اول دوره قصد وارد کردن اسناد خود را دارید مشکلی وجود نداشته و جزو اسناد حین دوره (هما طی دوره) به حساب می اید.
مانا باشید
با سلام ،ضمن تشکر از کلیپ های آموزشیتون ،در قسمت ثبت سند افتتاحی بعد از تراز شدن سند افتتاحیه قبل از تایید انتهای عملیات اول دوره از قسمت نمایش تراز نامه باز کردم که متاسفانه اطلاعات تراز نامه ناقص بود و با آم چیزی که در ثبت سند افتتاحیه انجام داده بودم مغیرت داشت و تراز نبود
ممنون میشم راهنماییم کنید
باسلام و عرض ادب
احتراما به اطلاع می رساند شما قبل از ثبت انتهای عملیات اول دوره عملا ترازنامه ای ندارید و پس از ثبت آن نیز نباید مغایرتی موجود باشد. در صورت مشاهده هرگونه مغایرت لطفا با شماره 23067-021 تماس بگیرید تا دوستان پشتیبانی به صورت دقیق راهنایی کنند.
تشکر
سلام.ببخشید میگم در نرم افزار هلو نمیشه از سرفصل و معینها با هم استفاده کرد یا باید سرفصل انتخاب بشه یا معین سرفصل
ش؟مثلا به این شکل نمیشه
بانکها۹۰
جاری ملی۵۰
اقتصاد نوین ۴۰
باسلام و عرض ادب
اگه درست متوجه شده باشم منظورتون اینه که اگر سرفضل کل معین داشته باشه، میتونیم با کل سند بزنیم یا حتما باید از معین ان استفاده کنیم؟
در این صورت باید عرض کنم که باید حتما از معین آن استفاده کرد.
موفق باشید
سلام خسته نباشین ممنون از اموزش خوبتون سند افتتاحیه تراز نمی باشد درسته ؟
باسسلام و عرض ادب
اگر تلمامی اطلاعات را بر اساس قوانین اصول حسابداری انجام داده باشید به هیچ عنوان نباید چنین مشکلی پیش بیاد.
لطفا برای راهنمایی های دقیق تر با واحد پشتیبانی هلو به شماره تلفن 23067-021 تماس بگیرید.
تشکر
عرض ادب وروزبخیرپس ازافتتاحیه بصورت اتوماتیک چه اقدانی باید انجام بدیم؟؟
با سلام و عرض ادب
اگر شما اطلاعات محصولات و یا خدمات خود را وارد کرده باشید و بعد گزینه انتهای اول دوره را کلیک کرده باشید، سند اول دوره شما ایجاد شده است ولی اگر دیتایی وارد نکرده باشید و این گزینه را انتخاب کرده باشید باید دسته بندی محصولات، دسته محصولات، معرفی محصولات، معرفی بانک ها و سایر مواردی که برای انجام امور جسابداری به آنها نیاز دارید را وارد نرم افزار حسابداری خود کرده تا بتوانید تمامی این موارد را به راحتی مدیریت کنید.
موفق باشید
سلام خسته نباشید جالبه که تومنوی تنضیمات نرم افزاری – امنیتی نرم افزار من اصلا ایتم ثبت سند افتتاحیه نیست که بخوام انتخاب کنم دستی باشه یا اتوماتیک اگه میشه سریعتر بهم بگید چی کار کنم چون الان شدیدا به سند افتتاحیه نیاز دارم
بابت تاخیر پیش آمده در پاسخ گویی عذرخواهی می کنیم
بعد از راه اندازی نرم افزار شما باید تمامی اطلاعات خود را وارد کرده؛ سپس از منو اول دوره، زیر منو (انتهای عملیات اول دوره) را باید انتخاب نمایید تا به صورت اتوماتیک سند اول دوره برای شما صادر شود.
موفق باشید
باسلام خدمت کارشناس محترم
من میخوام حسابداری یه شرکت خدماتی که چندسال فعالیت داشته راباهلوانجام بدم برنامه هلورانصب کردم .حساب هارابه هلومعرفی کردم الان میخوام سندافتتاحیه رابزنم رفتم تنظیمات -امنیتی -پنجره ای که برام بازمیشه سند افتتاحیه دستی یااتوماتیک نداره که اطلاعات حساب هاراواردکنم وسندافتتاحیه رابزنم لطفاراهنمایی بفرمایید
سلام همکار گرامی
لطفا بعد از اتمام عملیات مورد نظر بر روی گزینه انتهای عملیات اول دوره را از زیر منو اول دوره انتخاب کنید تا سند اول دوره به صورت اتوماتیک برای شما ایجاد شود.
موفق باشید
سلام خسته نباشید به شما همکار عزیز….
ی سوالی که داشتم این بود که برای ثبت سند افتتاحیه پس ما وارد سند صدور نمیشویم که در آنجا ثبت بزنیم
با سلام عرض ادب سرکار خانم میترا
بعد از ورود داده ها در نرم افزار و انتخاب گزینه انتهای عملیات اول دوره به صورت اتوماتیک سند اول دوره برای شما ایجاد میشود و تنها کافیست یکبار نرم افار را بسته و مجدد باز کنید. اگر در هنگام ثبت انتهای عملیات اول دوره با خطایی مواجه شدید لطفا با شماره 23067-021 تماس بگیرید تا دوستان پشتیبانی به صورت کامل به شما کمک کنند.
موفق باشید
اگه شرکتی تازه شروع به فعالیت کرده و سیستم مالی نداشته تازه میخواد از سیستممالی استفاده کنه چیکار باید کنیم که سند افتتاحیه بزنیم
سلام جناب موسوی عزیز
شما باید اول اطلاعات محصولات یا خدماتی که دارید را وارد کرده و بعد گزینه انتهای عملیات اول دوره را بزنید. حالا باید نرم افزار را یکبار خاموش کرده و مجدد راه اندازی کنید.
الان به صورت اتوماتیک سند اول دوره شما به صورت اتوماتیک ایجاد شده و می توانید کارهای خود را انجام دهید.
موفق باشید
سلام و عرض ادب
من تمام اطلاعات رو در مورد مبالغ انتقالی انجام داده ام فقط در مورد ثبت مبالغ ابتدای دوره اموال و ماشین آلات و ذخایر و سرمایه و سود وزیان سنواتی دچار مشکل هستم و نمیدونم چطور ثبت کنم ؟ و اینکه این موارد ثبت بشه و عملیات انتهای دوره رو بزنم میتونم به عنوان اصلاح بعدا ثبت کنم ؟متشکر
سلام دوست عزیز
اگر از نسخه شرکتی و یا تولیدی نرم افزار هلو می نمایید، باید از سند افتتاحیه دستی استفاده کره و اموال، ماشین آلات و غیره را پس از تعریف، به صورت دستی سند صادرنمایید.
موفق باشید
با عرض سلام خدمت شما
میخواستم بپرسم مقدار ریالی بدهکاران به شرکت رو که در قسمت بدهکاران سند افتتاحیه ثبت میکنیم چه رابطه ای با مقدار مانده هر کدام از طرف حساب هایی که قبل از شروع به کار با نرم افزار به شرکت، بدهکار بودن و موقع شروع به کار اولیه نرم افزار به صورت جدا گانه ثبت میکنیم ، دارند؟
سلام دوست عزیز
این دومورد کاملا باهم متفاوت بوده و برای توضیحات کامل لطفا با واحد پشتیبانی به شماره 23067 تماس بگیرید.
تشکر
چرا برنامه هلو من ( شرکتی ) ایتم دستی یا خودکار کردن ند افتتاحیه رو نداره….. دلیلش چیه
سلام دوست عزیز
تمامی نسخه های هلو دارای محیط اول دوره بوده و زمانی که برای اولین بار نرم افزار را باز می کنید این صفحه برای شما نشان داده خواهد شد.
پس از وارد کردن اطلاعات کالا، طرف حساب ها و غیره بر روی گزینه اول دوره (در منو) کلیک کرده و در آخر منو گزینه انتهای عملیات اول دوره را کلیک می کنید تا وارد حالت طی دوره شوید.
اگه سوالی بود درخدمتیم.
باتشکر
با سلام و خسته نباشید آیا با وجود نرم افزار هلو و امکان بستن حسابهای پایان سال بصورت اتوماتیک، میشود حسابها را بصورت دستی ببندیم . یعنی میخام بدونم اگر حسابها را بصورت دستی وارد کنیم و سند اختتامیه بزنیم و همینطور افتتاحیه آیا مشکلی بوجود می آید؟
باسلام
باتوجه به ساختار نرم افزار حسابداری هلو، سند اختتامیه توسط دکمه بستن حسابها و به صورت اتوماتیک انجام می شود.
پس از انجام این عملیات، سال مالی جدید (سند افتتاحیه) به صورت اتوماتیک ایجاد می گردد.
توجه داشته باشید: ثبت اسناد حسابداری در طی دوره به دور صورت اتوماتیک و دستی قابل صدور خواهد بود.
باتشکر
سلام… میتونم دوره مالی جدید ایجاد کنم در صورتی که هنوز دوره قبل توسط حسابدار قبلی بسته نشده؟ اگر بشه دوره قبل قابل ویرایش و کامل شدن هست؟
سلام دوست عزیز
بعد از بستن سال مالی، امکان هیچگونه تغییر در نرم افزار وجود ندارد و تنها می توانید اطلاعات مورد نظر را مشاهده نمایید.
اگر بخواهید سال مالی بسته نشود و به کار خود ادامه دهید می توانید از حالت چند شرکتی استفاده کنید که توضیح نحوه استفاده و شرایط ان طولانی می باشد و به همین دلیل بهتر است برای دریافت پاسخ در این خصوص با شماره 23067 تماس بگیرید.
موفق باشید
سلام،خسته نباشید.من تمام اطلاعات اول دوره را با روش اتوماتیک وارد کردم فقط یکسری ماشین الات دارم که میخوام وارد کنم باید به مثل فیلم اموزشیتون به صورت دستی بهشون مانده بدم یا بعد از تعریف و پایان عملیات اول دوره سند براشون بزنم؟!! واگر سند اتوماتیک رو به دستی تغییر بدم اطلاعاتی که وارد کردم میپره و دوباره باید اطلاعات وارد کنم؟!!
سلام دوست عزیز
باید از سند اول دوره به صورت دستی استفاده کرده، سرفصل مورد نظر را تعریف نموده و سند مربوطه را صادر نمایید.
در این صورت اطلاعات اتوماتیک شما صفر می شود و باید مجددا اطلاعات وارد شود.
برای دریافت راهنمایی های بیشتر با شماره 23067 تماس بگیرید.
موفق و سربلند باشید.
سلام خسته نباشید نحوه ثبت پول پیش مغازه در اول دوره نرم افزار هلو چگونه است ؟
سال قبل پول پرداخت شده و امسال قراره ثبت نرم افزار بشه
طرف بدهکارش رو میدونم سپرده ها و دایع یا حسابهای دریافتنی بدهکار طرف بستانکارش چی میشه ؟؟؟؟؟؟/
سرمایه رو باید بستانکار کنم؟؟؟؟؟؟ یا جاری شرکا رو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام دوست عزیز
برای ثبت پیش پرداخت از ثبت سند به صورت دستی در اول دوره استفاده شود.
نکته: طرف حساب شما نه سرمایه بوده و نه جاری شرکا! برای اطلاعات دقیق لطفا با شماره 23067 تماس بگیرید
موفق باشید
سلام. میخوام یک طرف حساب جدید ایجاد کنم اما نه با کد گروه بدهکاران و بستانکاران،میخوام با کدسرمایه طرف حساب ایجاد بشه. چطور ممکنه…؟
سلام دوست عزیز
برای اینکار باید به صورت جاری شرکا ایجاد بشه!.
موفق باشید
با سلام و تشکر
بنده چند سال هست که هلو دارم ولی میخوام ارتباط سالها قطع بشه و هر سال سند افتتاحی رو خودم بزنم ، اول اینکه آیا این امکان هست یا خیر؟
دوم : اینکه اگر سالها رو جدا کنم سالهای قبل را دارم که بتونم در صورت لزوم استفاده کنم؟ یعنی سالهای قبل رو کماکان دارم ؟
سلام جناب فیضی عزیز
روزتون بخیر
شما میتونید سال مالیتونو هم به صورت دستی و هم به صورت اتوماتیک ببندید و زمانی که سال مالی بسته میشه، به صورت اتوماتیک سند افتتاحیه جدید (سند سال مالی جدید) برای شما ایجاد میشه.
زمانی که شما نرم افزار حسابداری خودتونو میخواید باز کنید از شما سوال پرسیده میشه که میخواید سال مالی جدید رو ببینید یا سالهای پیش رو!
اگه سالهای مالی قبل رو بزنید، وارد سال های مالی قبل شده و فقط میتونید ببینید و هیچ تغییری نمیتونید توش بدید ولی اگه سال مالی جدید رو انتخاب کرده باشید مانند قبل میتونید کارهای مالی و حسابداری سال جاری رو انجام دهید.
اگه سوال دیگه ای هم بود درخدمتیم
موفق و سربلند باشید
با سلام و خسته نباشید خدمت شرکت طرفه
من میخواستم ببینم امکانش هست که بتونم پرینت حسابی از ابتدای شروع فعالیت یا همان ثبت فاکتور فردی رو داشته باشم چون در پرینت فقط از سال 1394 به این سمت برام قابل مشاهده است و اولین گزینه ی نمایشی سند افتتاحیه هستش و من پرینتی از سال 89 میخواستم ممنون میشم راهنمایی کنید ممنون باید این فاکتور رو به دارایی ارائه بدم 09384155200
سلام دوست عزیز
اگر شما اطلاعات را در نرم افزار خود ثبت کرده باشید، قابل مشاهده بود و می توانید به راحتی پرینت از آن تهیه کنید.
برای راهنمایی دقیقتر لطفا با شماره 23067 داخلی 1 تماس بگیرید.
موفق باشید
سلام وقتتون بخیر
من چند روزی میشه در نمایندگی سایپا مشغول به کار شدم
نرم افزار مورد استفاده نسخه8هلو هستش
10تا شرکت تعریف شده
از سال94تا98تمام سندها در شرکت تحت عنوان شرکت 1ثبت شده
و سندهای 99در شرکت2ثبت شده
بدون اینکه از94تا98هیچ سالی بسته شده باشه
چه بسا خیلی از سندها اشتباه زده شده و موجودی انبار درست نبوده
من اولین کاری که کردم انبار گردانی رو انجام و موجودی صحیح انبار و بانک رو به دست اوردم
حالا باید چیکار کنم با توجه به اینکه حسابا در دوشرکت هستن من شرکت 2رو ادامه بدم
خیلی گیج شدم
لطفا راهنمایی کنید
سلام جناب محمدی
اگه شما موجودی انبار و صندوق و غیره رو دارید، برید یه شرکت جدید باز کنید و از الان همه موارد رو داخل اون بارگذاری کنید چون هر اختلالی در دوره های قبلی وجود داشته، به گردن شما خواهد بود (مگر اینکه طی قراردادی ذکر کنید که تمامی مواردی که قبل از شما می باشد بر عهده شما نیست؛ هرچند که با این نامه نیز باز بر روی کل گردش تاثیر خواهد داشت).
اگر می خواهید با همان شرکت 2 کار کنید، باید تمامی حساب هارا به دقت بررسی کرده و مغایرت هارا خارج کنید تا مشکلی برای شما به وجود نیاید.
پس اول اینکه با شرکت 1 اصلا کا نکنید. دوم اینکه با علم بر اینکه تمامی اطلاعات ثبت شده کاملا درست است با شرکت 2 کار کنید و بهترین حالت ایجاد شرکت 3 و وارد کردن تمامی اطلاعات به صورت مجدد است زیرا در این صورت تمامی از صحت تمامی اطلاعات مطمئن خواهید شد.
برای دریافت راهنمایی های بیشتر لطفا با واحد پشتیبانی به شماره 23067 تماس بگیرید.
موفق و پیروز باشید
سلام سرکار خانم . بنده چندین ساله که حسابدار هستم با نرم افزار حسابداری هلو هم بیگانه نیستم اما میخواستم بدونم امکان آموزش این نرم افزار مخصوصا در بحث ثبت سندافتتاحیه و بستن حسابهای موقت و دایم برای شما فراهم هست یا خیر ؟ با سپاس
باسلام و صبح بخیر خدمت شما سرکار خانم بهاره
شرکت rahinbesun.ir یکی از زیر مجموعه های گروه طرفه نگار هست که میتونید تمامی آموزش های حسابداری را به طور کامل دریافت کنید.
موفق و پیروز باشید