چگونه محصولاتمان را به صورت عمده بفروشیم؟

چگونه محصولاتمان را به صورت عمده بفروشیم؟

فروش، روش‌های بسیار متنوعی دارد که فروش عمده یکی از آنها است. این نوع فروش در کنار خرده‌فروشی همواره مورد توجه بسیاری از اهالی کسبه و بازار بوده است.

در سالیان اخیر با رشد و نفوذ اینترنت، این نوع از فروش جهش بی‌سابقه‌ای داشته است. چرا که فروش آنلاین و اینترنتی نیز به کمک آن آمده است. «چگونه عمده فروشی کنیم؟» سوالی است که قصد داریم در این مقاله به آن پاسخ داده و به مهم‌ترین نکات در این خصوص اشاره کنیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

منظور از عمده فروشی چیست؟

قبل از آنکه به تعریف عمده فروشی بپردازیم، باید به زنجیره تامین و توزیع کالا اشاره کنیم. این زنجیره گستردگی بسیار زیادی دارد که از تولیدکننده تا مصرف‌کننده نهایی را در برمی‌گیرد. بنابراین حلقه‌های واسطه در این بین دست به دست هم می‌دهند تا کالای موردنظر به دست مصرف‌کننده نهایی برسد. فروش عمده یکی از حلقه‌های اصلی و مهم این زنجیره را تشکیل می‌دهد. کار عمده فروش، خرید کالا از تولیدکننده و فروش آن به خرده فروش است.

بنابراین عمده فروش ارتباط مستقیم با مصرف کننده نهایی ندارد. همانگونه که خرده فروش ارتباط چندانی با تولیدکننده اصلی کالا ندارد. البته گاهی اوقات ممکن است در زنجیره تامین و توزیع یک کالای خاص چندین عمده فروش مختلف وجود داشته و کالا بین آنها رد و بدل شده تا به دست خرده فروش و فروشنده واقعی برسد.

عمده فروش معمولا کالا را در مقیاس و حجم بسیار بزرگ خریداری کرده و با قیمت کمتر نسبت به بازار به خرده فروش خواهد فروخت. به همین دلیل بسیاری از مردم خرید از عمده فروش را بسیار مناسب می‌دانند. محل کسب‌وکار فروش عمده برخلاف خرده فروشی، بزرگ‌تر و به صورت دیگری است.

در عمده فروشی، دیزاین، طراحی و نحوه چیدمان محصولات همانند خرده فروشی حساس و مهم نیست. چرا که با مصرف کننده نهایی ارتباط ندارد. افرادی که کسب‌وکارشان به صورت فروش عمده بوده، ممکن است چندان مشتری زیادی نداشته باشند. حتی برخی از آنها ممکن است در طول ماه تنها چندین مشتری خاص داشته باشند. با این حال، حجم و میزان خرید از آنها بسیار بیشتر و بزرگ‌تر از خرده فروشی است.

 فروش عمده همانند خرده فروشی، پرداخت مالیات و سایر هزینه‌های مربوط به محل‌ کسب‌وکار دارد در مقابل از برخی هزینه‌ها از جمله هزینه طراحی و چیدمان محل کار معاف است. البته نباید نادیده گرفت که هزینه محل و مکان بزرگ و مناسب برای نگهداری کالا، یکی از مهم‌ترین هزینه‌های کسب وکار به شمار می‌رود. ضمن آنکه نحوه بازاریابی و فروش محصولات نیز در اینجا به روش خاص خود است.

معمولا برای اکثر خرده فروش‌ها، چندین عمده فروش مهم وجود دارد که اکثرا به آنها مراجعه می‌کنند. البته شهرهای بزرگ معمولا رقابت بیشتری بین عمده فروش‌ها وجود دارد. آنها معمولا از طریق تنوع در اجناس و تغییر قیمت، اقدام به جلب نظر مشتریان یا همان خرده فروش‌ها می‌کنند. البته در سالیان اخیر فروش آنلاین نیز به کمک عمده فروشان آمده و از این ابزار توانسته‌اند به خوبی استفاده کنند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

عمده فروشی اینترنتی و فروش آنلاین

با ظهور فروشگاه‌های اینترنتی متعدد و حتی فروش در شبکه‌های اجتماعی کم کم بسیاری از عمده فروشان به این فکر افتادند که آنها نیز نباید از این قافله عقب بمانند. عمده فروشان می‌توانند در کنار کسب‌وکار فیزیکی خود در فضای آنلاین نیز حضور داشته و از این طریق نیز محصولات خود را به فروش برسانند. آنها معمولا دو راه پیش رو دارند. روش اول آن است که از طریق وب‌سایت‌ها یا فروشگاه‌های اینترنتی واسطه اقدام کنند.

صاحبان کسب‌وکارهای فروش عمده از طریق ثبت نام در این وبسایت‌ها و فروشگاه‌ها می‌توانند برای محصولات خود بازاریابی و سفارش بگیرند. با این تفاوت که معمولا باید درصد کمی را به عنوان پورسانت به آن وبسایت بدهند.

روش دیگر آن است که خود آستین‌ها را بالا زده و اقدام به راه‌اندازی یک وبسایت یا فروشگاه اینترنتی کنند. این کار بدون هزینه پورسانت برای آنها است و آزادی عمل بیشتری دارند. اما باید برخی هزینه‌ها مانند راه‌اندازی وبسایت و بهبود و بهینه‌سازی آن را به جان بخرند که البته چندان قابل توجه نیست.

عمده فروشی اینترنتی بیشتر در برخی محصولات مصرفی و مواد غذایی در ایران رواج دارد. در سالیان اخیر بستر شبکه‌های اجتماعی نیز فضای خوبی را برای عمده فروشی اینترنتی به وجود آورده است.

عمده فروشی آنلاین به هر روشی که باشد برخی مزایای بسیار مهم را به همراه دارد که موارد زیر برخی از آنها هستند.

  • حذف هزینه‌ها: با عمده‌فروشی آنلاین بسیاری از هزینه‌ها حذف یا کم خواهد شد. از جمله این هزینه‌ها می‌توان به هزینه بازاریاب و ویزیتوری اشاره کرد. البته شاید نتوان آن را به طور کامل حذف کرد، اما باز هم بسیار کاهش پیدا می‌کند. با استفاده از عمده فروشی اینترنتی معمولا بهتر می‌توان اقدام به مدیریت اجناس و کالاها کرد.
  • دسترسی بهتر: با استفاده از عمده فروشی اینترنتی می‌توان به طیف بسیار گسترده‌ایی از مشتریان دسترسی داشت و محصولات خود را به آنها فروخت. این در حالی است که در روش سنتی صرفا به برخی از مشتریان محدودی که بیشتر مربوط به همان شهر هستند می‌توان دسترسی داشت. به طور کل با فروش آنلاین افراد می‌توانند به طیف بزرگی از مشتریان در سراسر کشور دسترسی داشته باشند.
  • حذف زمان: محدودیت زمان یکی دیگر از محدودیت‌هایی بوده که در فروش سنتی کسب‌وکارها با آن روبرو هستند. در فروش آنلاین و عمده فروشی آنلاین این محدودیت تا حد بسیار زیادی برداشته شده و شما می‌توانید در تمام ساعات شبانه روز و تمام روزهای سال به مشتریان دسترسی داشته باشید.
  • امنیت بیشتر: در حالی که بسیاری از افراد تصور اشتباهی در خصوص امنیت در فروش آنلاین دارند، اما باید گفت این روش اتفاقا امنیت بیشتری دارد، این امنیت خود را در روش پرداخت نشان می‌دهد. بطوری که دیگر
    عمده فروشان نباید نگران پاس نشدن چک‌های مشتریان باشند. چرا که مشتریان از همان ابتدا با استفاده از پرداخت آنلاین، پول خود را پرداخت کرده اند.

نظرات کاربران
فروشگاه اینترنتی holoostore.com
مشاوره فروش 021 23067 ( داخلی 2 )
پشتیبانی تلفنی 021 23067
درخواست پشتیبانی آنلاین