راهکارهای توسعه منابع انسانی و جذب نیروهای ماهر در کسب و کارها

راهکارهای توسعه منابع انسانی و جذب نیروهای ماهر در کسب و کارها

روند استخدام بخشی جدایی ناپذیر در اداره­‌ی هر کسب و کاری است. چه صاحب مشاغل کوچک باشید، چه مدیر منابع انسانی و چه مدیرعامل یک شرکت بزرگ، نیازمند جذب نیروهای ماهر و کارآمد می باشید.

استخدام می تواند به تنهایی کار دشواری باشد. در حالی که استراتژی های زیادی برای جذب استعدادهای برتر وجود دارد که با فرهنگ شرکت ارتباط دارد، اما گاهی اوقات به سادگی با تغییر استراتژی استخدام می توانید تأثیر زیادی بر روی متعادل سازی متقاضیان شغلی که برای مصاحبه می آورید داشته باشد.

تحقیقات جدید نشان داده است که شرکت ها برای جذب استعدادهای برتر یک استراتژی دو جانبه دارند: بهبود مزایا و افزایش حقوق. برای استخدام متقاضیانی با کیفیت بالا، باید یک کار فرمای با کیفیت باشید. این بدان معنی است که برای کارمندان خود یک محیط کاری امن، سالم و حمایت گر ایجاد کنید.

طبق نتایج یک نظر سنجی، 46 درصد از مدیران ارشد مالی اذعان داشته اند که آنها به دنبال بهبود مزایایی هستند که به کارمندان ارائه می دهند. درصد مشابهی از پاسخ دهندگان (45 درصد) اظهار داشته اند که برای جذب کارمندان جدید پاداش و دستمزد را افزایش می دهند. سایر پاسخ دهندگان گفتند که آنها برای یافتن کارمندان جدید راهی متفاوت را طی خواهند کرد.

چهل و دو درصد از مدیران مالی مورد بررسی گفته اند که به دنبال آموزش نیروهای داخلی برای پست های جدید هستند. درصد کمتری – 26 درصد – اظهار داشتند که کارمندان موقت را برای این سمت ها به کار می گیرند.

این سوال ممکن است به ذهن مان خطور کند که چگونه یک مدیر منابع انسانی باهوش کارگران ماهر و کارمندان توانمندی را پیدا و استخدام می کند؟ در این مقاله به هفت تاکتیک اثبات شده اشاره می شود که می تواند به شما کمک کند.

یک برند تجاری شفاف برای شرکت خود ایجاد کنید

برند تجاری شما همان چیزی است که شما را از سایر شرکت ها متمایز می کند و به متقاضیان شغل نشان می دهد که چرا باید برای شما کار کنند. برند تجاری باید نشان دهنده ماموریت، فرهنگ و ارزشهای کسب و کار شما باشد. به سوالاتی از جمله، “چرا کسی می خواهد در این شرکت کار کند؟” و “چند درصد از کارمندان تان، شرکت شما را به عنوان مکانی عالی برای کار توصیه می کنند؟” فکر کنید.

آگهی های شغلی ایجاد کنید که معرف شرکت شما باشد

آگهی شغلی شما اولین برداشتی است که متقاضی از شما خواهد داشت. شما باید در عین معرفی نام تجاری خود، به صورت سازمان یافته و حرفه ای ظاهر شوید.

به طور مثال، آیا زمینه کاری شرکت شما خلق سرگرمی و تفریحات است؟ آگهی شغلی را خنده دار کنید! آیا کسب و کارتان به شدت تجاری است؟ مطمئن شوید آگهی تبلیغاتی شما براق، لوکس و متناسب است. این به شما کمک می کند متقاضیان بیشتری کسب کنید و همچنین افرادی را که با فرهنگ شرکت شما سازگار هستند، جذب کنید.

متقاضی های منفعل را پیدا کرده و به آنها بگویید که آنها را می خواهید

متقاضیان منفعل کسانی هستند که در حال حاضر شاغل هستند و به طور فعال بدنبال کار نیستند. این متقاضی ها اغلب واجد شرایط ترین افراد هستند و به نظر می رسد که گزینه های مناسبی برای کار هستند.

تماس شخصی با آن ها نشان خواهد داد که شما واقعاً به استعداد آن ها علاقه مند هستید و مطمئناً توجه آن ها را به خود جلب خواهید کرد. استفاده از شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند تا این متقاضی های بالقوه را شناسایی کرده و همچنین آگاهی شرکت خود را افزایش دهید.

استخدام دانشجویان دانشگاه را در نظر بگیرید

استخدام از دانشگاه ها می تواند به شما در کشف استعدادهای آینده صنعت کمک کند، ضمن اینکه شرکت خود را با فرصت های کار آموزی و ارتباط با دانشگاه هماهنگ می کند. شما می توانید به روش های مختلف از دانشگاه ها استخدام کنید، از جمله شرکت در نمایشگاه ها، داوطلب شدن برای سخنرانی در رویدادهای صنعتی، حضور در تابلوهای مشاغل دانشگاهی و غیره.

از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

همزمان با هدف قرار دادن نسل هزاره ها، استفاده از رسانه های اجتماعی برای استعداد یابی، تبلیغ شغل و برقراری ارتباط با متقاضی های استخدام به طور فزاینده ای محبوب شده است. بسیاری از کسب و کارها از جمله شرکت اپل، با این روش موفق بوده اند. حتماً از رسانه های اجتماعی ای استفاده کنید که با ارزش های کسب و کار شما همسو باشد.

کلیشه های جنسیتی را نادیده بگیرید

زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور، همگام با مردان در بخش ها وحوزه های مختلف مشغول به کار هستند. و این مهم لزوم حفظ و ارتقای سطح سلامت شغلی آنان را از نقطه نظر کارفرمایان و مسئولان بهداشتی کشور به یک نیاز و ضرورت اساسی تبدیل کرده است.

ارزیابی های ایمنی و بهداشتی نشان داده است که زنان در محیط کار به دلیل استفاده از تجهیزات ایمنی نامناسب، تبعیض جنسیتی، مخاطرات روحی و روانی (مثل استرس، خشونت در محیط کار، اظهار نظرها و غیره) بیشتر در معرض آسیب قرار دارند. اگر بتوانید ثابت کنید که زنان در محل کار شما از خطرات شغلی و تبعیض در محیط کار در امان هستند، برای کارمندان ماهر از هر جنسیت یک فرصت شغلی بسیار جذاب خواهید بود.

و در آخر، مصاحبه های عالی انجام دهید

لازم به یادآوری است که مصاحبه دو سویه انجام می شود. در حالی که شما با متقاضی خود مصاحبه می کنید، او نیز با شما مصاحبه می کند. چه از راه دور و چه به صورت حضوری، حتماً فضای مصاحبه را راحت و کم استرس کنید. مصاحبه را با توجه به موقعیتی که متقاضی آن هستند، پیش ببرید.

به عنوان مثال، اگر مصاحبه شونده با یک گروه کار خواهد کرد، مصاحبه گروهی را امتحان کنید. همچنین بخاطر داشته باشید که فرهنگ شرکت خود را منعکس کنید. با این کار می توانید شخصی را پیدا کنید که هم با استعداد باشد و هم برای شرکت شما مناسب باشد.

صدای شما را می‌شنویم