چرا بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار های کوچک اهمیت دارد؟

چرا بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار های کوچک اهمیت دارد؟

وقتی کسب و کارهای کوچک شروع به کار می کنند، غالبا تمرکز آنها بر روی چگونگی گرفتن اولین گروه از مشتریان، بصورت حضوری می باشد. و ممکن است به شیوه های سنتی تبلیغات، نظیر تبلیغات چاپی و پخش تراکت توسط افراد و یا نصب بیلبورد در کنار جاده متکی باشند.

آنها ممکن است اطمینان داشته باشند چون محصول یا خدمات خوبی را ارائه می کنند، تنها موضوع مهم این است که مشتریان راهشان را به سوی آنها پیدا نمایند. و ممکن است این استراتژی به یک جریان کاری منجر شود . در حالیکه راهی بهتر و آسان تر برای آن وجود دارد.کسب و کارهای کوچک باید بازار بزرگ چشم انداز آنلاین را در نظر بگیرند. یک کسب و کار کوچک، مهم نیست که چقدر جدید باشد، باید بازار گسترده  آنلاین را نادیده نگیرد.

مزایای بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار:

 گروهی از مشتریان بالقوه که در اینترنت یافت می شوند، گروهی بسیار بزرگتر از افرادی هستند که احتمالا می توانند به صورت محلی جذب شوند. با استفاده از بازاریابی دیجیتال، می توانید به یک مخاطب عظیم دسترسی پیدا کنید که مقرون به صرفه و قابل سنجش است.

مزایای دیگر بازاریابی آنلاین عبارتند از:

  •  توانایی تعامل و ارتباط با چشم انداز شما و یادگیری دقیقا آنچه که آنها به دنبال آن هستند.
  •  توانایی رسیدن به بازار جهانی
  •  می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کرده و به مشتریان بیشتری با هزینه کمتر از روش های بازاریابی سنتی دست یابید.
  • با مخاطبان خود آشنا شوید و به آنها اجازه دهید شخصا شما را بشناسند که می تواند به ایجاد وفاداری برند کمک نماید.
  • شما میتوانید پاسخ های مربوط به تلاش های بازاریابی خود را فورا پیگیری نمایید.

آیا شما از بازاریابی دیجیتال لذت می برید؟ 

چرا زمان اجرای بازاریابی دیجیتال را به تعویق می اندازید؟ صاحبان مختلف کسب و کار کوچک ممکن است دلایل مختلفی برای جلوگیری از این شکل از بازاریابی پیدا کنند.کسب و کارهای کوچک گاهی بر این باورند که آنها زمان و پول برای رقابت آنلاین ندارند و تصور میکنند با چالش های بسیاری در این زمینه مواجه می شوند .

بسیاری از آنها ممکن است ترجیح دهند که کارها را به آرامی انجام دهند و به یک یا دو شکل اصلی تبلیغات، با فرض اینکه کسب و کارشان با گذشت زمان تکامل پیدا خواهد کرد، پایبند باشند.آنها حتی ممکن است فکر کنند بهترین استراتژی این است که صبر کنیم تا مشتریان خود را نشان دهند. از آنجا که آنها یک کسب و کار کوچک هستند، ممکن است فکر کنند که تنها به تعداد کمی از مشتریان نیاز دارند.

مشتریان شما آنلاین هستند!

به یاد داشته باشید که مشتریان بالقوه شما در حال حاضر آنلاین هستند. همین الان ممکن است آنها به دنبال یک کسب و کار مانند کسب و کار شما در فضای آنلاین باشند، اما اگر نتوانند شما را به راحتی پیدا کنند، احتمالا شخص دیگری را بر می گزینند. هنگامی که کسی کنجکاو و علاقه مند به کسب و کار شماست، اولین کاری که انجام می دهد، تحقیق در اینترنت است و ببینید چه چیزی می تواند در مورد شما پیدا کند.

آنها انتظار دارند شما را در آنجا با وب سایت و حضور رسانه های اجتماعی پیدا نمایند. همچنین ممکن است بدنبال نظرات باشند تا بفهمند دیگران درباره شما چه میگویند.اگر یک مشتری بالقوه نتواند شما را در فضای آنلاین پیدا کند، ممکن است نتیجه بگیرد که کسب و کار شما قانونی نیست. 

 

بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار

رقبای شما آنلاین هستند!

برای آنکه در کسب و کار خود موفق باشید باید به آنچه که رقبا انجام می دهند توجه کنید.به رقبای خود فکر کرده و از آنها یاد بگیرید. وقتی به کاری که رقبای شما انجام می دهند نگاه کنید، یک ایده از آنچه که کار می‌کند و آنچه که کار نمی‌کند ، به دست خواهید آورد. آن‌ها چه نوع محتوا را استفاده می‌کنند ؟ آیا آن‌ها بلاگ می‌نویسند یا از تصاویر و فیلم‌ها استفاده می‌کنند ؟آن‌ها چه طور با برند خود ارتباط برقرار می‌کنند و چه چیزی آن‌ها را منحصر به فرد می‌سازد ؟ آن‌ها چه خوب با حضار دست و پنجه نرم می‌کنند ؟ آیا فکر می‌کنید شما می‌توانید بهتر عمل کنید ؟ و …

 

 با مشتریان خود در ارتباط باشید:

 روشن است که در دنیای دیجیتال امروز، فضای  آنلاین اولین مکانی است که مصرف کننده به دنبال آنچه که می خواهد است. و احتمالا برای یافتن محصولات یا خدمات مورد نیاز، جستجوی خود را با Google آغاز می کند. اگر اصلا ً حضور آنلاین نداشته باشید ، پیدا نخواهید شد و نمی‌توانید رقابت کنید. اگر شما حضور آنلاین داشته باشید، اما رقبای شما در صفحه اول و به آسانی یافت شوند باز شما در رقابت عقب خواهید ماند.علاوه بر ایجاد یک وب سایت ، بهینه‌سازی موتور جستجو یک استراتژی است که می‌تواند به شما کمک کند جلوتر از رقبای خود حرکت کنید .

 

اجازه دهید مشتریان به شما مراجعه کنند:

 به بازاریابی دیجیتال به عنوان راهی برای دسترسی به افرادی که سعی دارید به آن‌ها دسترسی داشته باشید تا محصول و خدمات خود را ارائه دهید ، فکر کنید . دامنه کسب و کار شما می تواند به خوبی فراتر از دیوارهای شما باشد. با ایجاد یک وب سایت ، کسب‌ و کار شما حتی زمانی که بسته شده ‌باشد در فضای آنلاین باز و فعال است.

 

مخاطبین هدف خود را بشناسید:

بازاریابی دیجیتال به شما امکان می دهد با چشم انداز خود ارتباط برقرار کنید.شما می‌توانید به تدریج آن‌ها را بشناسید. در رسانه‌های اجتماعی و یا در یک وبلاگ می‌توانید یک مکالمه را آغاز کنید. یک بررسی انجام دهید و یا سعی کنید آن‌ها را بشناسید .

به نظرات خود و یا پاسخ‌های آن‌ها به نظرسنجی توجه کنید. با تعامل با افراد به صورت دیجیتالی ، می توانید شروع به شناختن آنچه که دنبال می کنند نمایید. نیاز آنها کجاست؟ چه چیزی آنها به مدت طولانی  در شبکه های اجتماعی نگه می دارد؟ چه راه حل هایی  را می توانید به آنها پیشنهاد کنید?به جای تلاش برای حدس زدن، بازاریابی دیجیتال به شما اجازه می‌دهد تا ابزارها و روش‌های پیدا کردن مشتریانتان را پیدا کنید. به این ترتیب، شما شروع به ایجاد رابطه با مشتریان خود می کنید. اغلب افراد بیشتر از کسب و کارهایی که قبلا در تعامل بوده و خرید داشته اند، خرید می کنند.

 

منبع :

 https://digitalmarketinginstitute.com

مقالات مرتبط:

 

نظرات کاربران
فروشگاه اینترنتی
مشاوره فروش 021 22 22 11 42
پشتیبانی تلفنی 021 23067
درخواست پشتیبانی آنلاین