چرا در بازاریابی محتوا موفقیتی به دست نمی‌آورید؟

چرا در بازاریابی محتوا موفقیتی به دست نمی‌آورید؟

آیا پست‌‌‌هایتان خوانده نمی‌شود؟ اینستاگرامتان مانند قبرستان ساکت و خالی است و محتوای‌تان بازخورد مناسبی ندارد؟ همه‌ی این مسائل نشان‌دهنده‌ی وجود مشکلی در محتوای شماست که باید با آن ‌‌‌روبه‌رو شوید. مشکلاتی که باعث شکست بازاریابی محتوا در شرکت یا سایت شما شده است.

در اینجا به چند مورد از رایج‌ترین مشکلاتی که در بازاریابی محتوا وجود دارد اشاره می‌کنیم:

مخاطب خود را نمی‌شناسید

آیا می‌دانید که چرا کتاب‌‌‌های استفن کینگ (Stephen King) جزو پرفروش‌‌‌‌ترین‌‌ کتاب‌هاست؟ دلیلش آن نیست که او یک نویسنده غیرعادی و منحصربه‌فرد است. در حالی که او اعتراف می‌کند که نویسنده خوبی است اما بهترین نیست. پس چرا کتاب‌‌‌هایش میلیون‌‌‌ها نسخه به فروش می‌رسد؟

دلیل آن این است که او هرچه مخاطبان می‌خواهند را ارائه می‌کند. همین امر در بازاریابی محتوا صادق است. شما باید بدانید که مخاطبان شما چه کسی هستند و چه انتظاری از شما دارند.

از کلمات کلیدی بهره نمی‌برید

اینترنت پر از محتوا است و انتخاب یک محتوا برای خوانده شدن از میان میلیون‌ها محتوای دیگر، کار سختی است؛ اما این موضوع به شانس ربطی ندارد. برای موفقیت در بازاریابی محتوا شما نیاز به کلمات کلیدی قوی دارید تا به مخاطبان خود کمک کنید به وسیله‌ی این کلمات کلیدی، شما را پیدا کنند.

تعداد زیادی محتوا به اشتراک می‌گذارید

خسته شدن از حجم زیاد پست‌ها، یک امر طبیعی است. تصور کنید که یک تلویزیون کابلی یک میلیون کانال دارد و شما در آن یکی پس از دیگری مجبور باشید که به دنبال کانال مورد علاقه خود بگردید. در مورد محتوا و بازاریابی محتوا نیز همینطور است. بهتر است گزیده عمل کرده و بهترین محتواها را به اشتراک بگذارید.

به اندازه کافی محتوا به اشتراک نمی‌گذارید

آیا تا به حال شده از وبلاگی دیدن کنید و متوجه شوید آخرین پستی که به اشتراک گذاشته شده مربوط به 1 سال پیش است؟ آیا واقعا کسی از این وبلاگ دیدن می‌کند؟ در صورتی که فاصله‌ی زمانی بین پست‌های شما بسیار زیاد باشد، وبسایت یا پیجتان به یک صفحه‌ی مرده تبدیل شده و بازدیدکنندگان به سراغش نمی‌آیند.

محتوای شما بر روی موبایل قابل دسترس نیست

ما در سال 2018 قرار داریم و اکنون 52 درصد از تمام ترافیک ‌‌‌‌وب‌سایت مربوط به موبایل است. این بدین معناست تقریبا بیش از نیمی از ترافیک ‌‌‌‌وب‌سایت، از طریق موبایل به دست می‌آید. پس زمانی که اکثر کاربران از طریق تلفن همراه به جستجو می‌پردازند، وبسایتی که گوشی‌های موبایل را ساپورت نکند و ریسپانسیو نباشد، از شانس بسیار کمتری برای دیده شدن برخوردار است.

صدای شما را می‌شنویم