چگونه مخاطبان خود را افزایش دهیم؟

چگونه مخاطبان خود را افزایش دهیم؟

در دنیای مجازی امروز، تولید محتوای بهتر و کسب مخاطب بیشتر حرف اول را می‌زند. اما آیا صرفاً تولید محتوا برای این امر کافیست؟ امروزه بازاریابان اینترنتی بر این عقیده‌اند که بازدید دوباره یک مخاطب از سایت و خواندن مطالب مختلف مهم‌تر از جذب مخاطبانی است که برای اولین‌بار و تنها یک‌بار وارد سایت می‌شوند. در این مطلب می‌آموزیم که چگونه مخاطبان خود را افزایش دهیم؟

  • مخاطب وفادار

سایت اینتل در مورد نشریه اینترنتی iQ خود به موفقیت زیادی دست‌یافته است. آن‌ها دراین‌باره می‌گویند که تولید محتوا در بازاریابی اینترنتی مشکل نیست بلکه چالش اصلی نگه داشتن مخاطب و پروسه تبدیل آن‌ها به یک مخاطب دائمی است. این بدان معناست که داشتن مخاطبان طولانی مدت مهم‌تر از مخاطبان لحظه‌ای است و این‌گونه برند شما دارای اعتبار و شهرت می‌شود. آن‌ها براین عقیده‌اند که باید بر بازگشت دوباره هریک از مخاطبان سایت تمرکز کرد و به آن‌ها ارزش داد. این‌گونه هربار که کاربری برای اولین‌بار وارد سایت می‌شود کار شما از صفر آغاز می‌شود.

  • ایجاد رابطه عمیق با مخاطب

از نظر سایت‌های بزرگ جهانی، عضویت برای دریافت ایمیل هدف طلایی است. رسیدن به این هدف مراحل مختلفی دارد. برای مثال کاربری تبلیغی در یکی از شبکه‌های اجتماعی می‌بیند که سایت شما در آن ذکر شده است. درصورتی که آن تبلیغ و مطلب برای او جالب باشد وارد سایت می‌شود تا تمام مطلب را بخواند و یا یک ویدیو را به‌طور کامل ببیند. اگر مطالب دیگر سایت نیز از کیفیت خوبی برخوردار باشد، او دوباره به سایت بازمی‌گردد. و سرانجام پس از چند بازدید، عضو سایت می‌شود. براساس آمارها، ۱۵ درصد از مشترکان کاملاً وفادار هستند و در طول سه ماه بیش از ده بار از سایت موردنظر بازدید می‌کنند.

  • از ابزارهای مختلف استفاده کنید

به عقیده بازاریابان، محتوای باکیفیت کلید جذب مخاطب است اما برای درمعرض دید قراردادن آن باید از تکنولوژی، اطلاعات داده‌ای و تبلیغات استفاده کرد. به عبارت دیگر، کیفیت هیچ‌گاه به تنهایی پیروز نمی‌شود.

  • آنالیز داده‌ها

محتوای باکیفیت منتشر کنید و سپس آمار بازدید را بسنجید و بررسی کنید که چه چیزهایی از جمله تبلیغات، موضوعات، کلمات کلیدی و تیترها در این امر دخیل بوده‌اند. همچنین صفحات اجتماعی خود را مدیریت کنید. برای مثال توییتر در جذب مخاطبان جدید و فیس‌بوک در تبدیل آن‌ها به مخاطبان وفادار موثر هستند. با این روش و آگاهی از داده‌ها همواره محتوای شما بیشترین بازدید ممکن را کسب خواهد کرد.

  • تبلیغات چندرسانه‌ای

تبلیغات در پلت‌فرم‌های اجتماعی مختلف بسیار مفید و موثر است. ازاین راه می‌توانید مطالب خود را با طیف وسیعی از مخاطبان به اشتراک بگذارید و آن‌ها را به بازدید کامل مطالب از سایت اصلی تشویق کنید. زمانی که کاربری به مخاطب دائمی شما تبدیل شود، با استفاده از داده‌ها می‌توانید او را شناسایی کرده و به خرید و استفاده از خدمات خود تشویق کنید.

  • روش سریالی

زمانی که می‌خواهید مطلب جدیدی منتشر کنید می‌توانید آن را به صورت سریالی عرضه کنید. برای مثال، ویدیویی که مربوط به مطلب می‌باشد را به چند قسمت تقسیم کرده و قسمتی از مطلب را همراه آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. سایت اینتل استفاده ازاین روش را موفقیتی بزرگ برای خود خوانده است.

  • نیاز مخاطب

به عقیده بازاریابان، برای موفقیت دراین راه باید تنها راه درست را پیش گرفت. سایت‌های موفق زمان مفیدی را صرف مطالعه و درک نیاز مخاطبان از طریق داده‌ها و آنالیز ابزارهای مختلف می‌کنند و درنتیجه مخاطب بیشتری کسب می‌کنند. در بسیاری از سایت‌های تازه‌کار، عبارت « در سایت ثبت‌نام کنید » را در اولین بازدید می‌بینید اما از نظر بازاریابان این کار اشتباه است چراکه احتمال کمی وجود دارد که کاربر در اولین بازدید در سایت ثبت‌نام کند. پس بهتر است نمایش این عبارت برای مخاطبان به تعویق بیفتد.

  • تخصصی عمل کنید

کارشناسان تولید محتوای حرفه‌ای باید کاملاً استراتژیک عمل کنند و آگاه باشند که چطور مخاطبان را از مرحله‌ای به مرحله دیگر هدایت کنند و چطور محتوا و سئو را برای رسیدن به اهداف بزرگ ارتقا دهند.

به‌خاطر داشته‌باشید که محتوا تنها وسیله‌ای برای رسیدن به هدف نهایی یعنی مخاطب دائمی می‌باشد و هرقدر کار شما خوب و حرفه‌ای باشد، بازهم می‌توانید بهتر و موفق‌تر باشید پس برای موفقیت بیشتر دست از تلاش دراین راه برندارید. (اینجا میتونیم لینک بدیم به مطلبی که امروز فرستادم راجع به تولید محتوا)

 

منبع:

Mcdermott, Clare 2018: A Step-by-Step Guide to Audience Development

www.contentmarketinginstitute.com on March 22, 2018

نظرات کاربران
فروشگاه اینترنتی Shop.torfehnegar.ir
مشاوره فروش +21 22221142
پشتیبانی آنلاین و تلفنی 02123067
درخواست پشتیبانی آنلاین