استراتژی‌ تولید محتوا، برای تجارت‌های کوچک و کمتر شناخته شده

استراتژی‌ تولید محتوا، برای تجارت‌های کوچک و کمتر شناخته شده

کارشناسان تولید محتوا برای تجارت‌های کوچک و کمتر شناخته شده اهداف و استراتژی‌های متفاوتی را دنبال می‌کنند. طراحی یک استراتژی کارآمد برای این تجارت‌ها مانند دیگر کمپین‌های بازاریابی باید هدفدار باشد. پیروی از این استراتژی از آغاز الزامی است. در این مطلب سعی داریم به استراتژی‌ تولید محتوا، برای تجارت‌های کوچک و کمتر شناخته شده بپردازیم.

 

خوانندگان را آگاه کنید

آگاه‌سازی و آموزش خوانندگان باید هدف هر کمپین بازاریابی باشد. شما باید قادر به توضیح و آموزش بخش‌های متفاوت و پیچیده یک صنعت و یا تجارت به خوانندگان خود باشد. اکثر خوانندگان تمایلی به خواندن تبلیغی بدون دانستن این نکته که این برند یا تجارت در اصل چه کار می‌کد، ندارند. اگر خوانندگان را از ویژگی‌ها و مزایایی که یک محصول یا سرویس برای آنها دارد، آگاه سازید، می‌توانید فروش خود را بالا ببرید. تولید پادکست روش خوبی برای جذب مشتریان احتمالی می‌باشد. بهترین روشی که در یک تجارت کمتر شناخته شده می‌توانید به کار گیرید، پاسخ دادن به سوالات است. به کمک پادکست‌ها این امر بسیار آسان است و در برندینگ و جلب اعتماد مخاطبان شما موثر خواهد بود. برای مثال یک تجارت براساس بیت‌کوین، شاید باید درابتدا این نکته که بیت‌کوین به چه صورت عمل می‌کند را، به خوانندگان خود توضیح دهد.

 

از شبکه‌های اجتمایی برای تعامل بیشتر با خوانندگان خود بهره ببرید.

شبکه‌های اجتمایی پلتفرم‌هایی رایگان برای توسعه یک محتوا و متعاقبا یک تجارت می‌باشند. با تولید محتوا در شبکه‌های اجتمایی مخاطبان بی‌شماری جذب خواهید کرد و این پروسه به صورت زنجیره‌وار از طریق به اشتراک‌گذاری ادامه خواهد یافت. پاسخ به نظرات مخاطبان در این رسانه، در ایجاد رابطه‌ای دوستانه با برند شما موثر خواهد بود. اکثر کاربران شبکه‌های اجتمایی در مورد تجربه بد خود از یک محصول یا سرویس صادقانه صحبت می‌کنند. این شرایط برای درک بهتر معایب و خطاهای شما بسیار مفید است. در ادامه با این افراد از طریق همین رسانه‌ها یا ایمیل در صورت امکان، صحبت کنید. یک استراتژی تولید محتوای مناسب همواره با مخاطبان خود به تعامل می‌پردازد.

 

تقویت رنکینگ و ترافیک

بازاریابی اهداف متفاوتی را دنبال می‌کند اما مهمترین آن فروش بیشتر است. شهرت یک برند از طریق محتواهای تولیدی با کیفیت،  منجر به تمایل همکاری دیگر برندها یا افراد با آن تجارت و برند خواهد شد. افزایش ترافیک وب‌سایت باعث افزایش نرخ تبدیل خواهید شد. بالا بردن رنکینگ در موتورهای جستجو شاید مهمترین هدف وبسایت شما باشد که متعاقبا به افزایش ترافیک نیز می‌انجامد. برخی از افراد فقط نتایج اولین صفحه را مشاهده می‌کنند، بنابراین بالا بردن رنکینگ شما با استفاده کلمات کلیدی مناسب حیاتی است.
گرچه تقلید از استراتژی یک تجارت بزرگ با بودجه‌ای عظیم برای تولید محتوا، برای تجارت‌های کوچک و کمتر شناخته شده اصلا گزینه مناسبی نخواهد بود. تجارت‌های بزرگ زمان بروز یک مشکل، به راحتی برای حل آن هزینه می‌کنند، اما این قضیه برای تجارت‌های کوچک با بودجه محدود صدق نخواهد کرد. اگر شما با تجارت بزرگی رقابت می‌کنید، شاید بهتر باشد کلمات کلیدی کمتر شناخته شده‌ای را استفاده کنید. شاید این حرف مسخره به نظر بیاید، اما شما با هدف قراردادن کلمات کلیدی کمتر شناخته شده مخاطبان متفاوتی را هدف قرار داده‌اید.

 

تولید محتوای باکیفیت

تولید محتوای باکیفیت همواره وجه تمایز تجارت‌ها و برندهای موفق از دیگران بوده‌اند. امروزه محتواهای بیشماری در سطح اینترنت یافت می‌شود و خوانندگان به راحتی از کنار آنها می‌گذرند. برای اینکه خواننده‌ای به محتوای شما جذب شود، آن محتوا، الزاما باید محتوایی باکیفیت باشد. مرور و بررسی دوباره یک موضوع از زاویه‌ای جدید، می‌تواند برای ایجاد بحث و تشویق خوانندگان به درج نظرات، بسیار مفید باشد. گرچه از به میان کشیدن مباحث جنجالی مانند مسائل سیاسی بپرهیزید. اجازه بدهید کیفیت محتوای شما به عنوان تبلیغ برندتان عمل کند و همه چیز را به نمایش بگذارد. همواره از فرمت‌های متفاوت محتوا استفاده کنید و فقط به محتوای نوشتاری بسنده نکنید. از آنجایی که امروزه آژانس‌های تولید محتوا و کارشناسان بی‌شماری در این حوزه فعالیت می‌کنند، از آنها برای شناسایی فرمت مناسب محتوای خود، کمک بگیرید. این نکته را فراموش نکنید که محتوای گران همیشه برای توسعه برند شما جوابگو نیست. شاید نیاز باشد برای افزایش نرخ بازده سرمایه‌گزاری یا همان ROI خود، استراتژی تولید محتوای خود را به کلی تغییر دهید.
تولید محتوا ممکن است کاری پیچیده و سخت باشد اما برای موفقیت تجارت خود صددرصد ارزش صرف هزینه و زمان شما را دارد.

 

 

منبع:   business2community.com

صدای شما را می‌شنویم