رشد بی‌ سابقه نرم‌ افزارهای تجاری

رشد بی‌ سابقه نرم‌ افزارهای تجاری

صنعت IT همچنان قدرتمند‌تر از همیشه به توسعه و رشد خود ادامه خواهد داد و طبق آخرین تحقیقات انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی گارتنر، میزان سرمایه‌گذاری جهانی در این صنعت تا پایان سال‌جاری میلادی به ۷/ ۳ تریلیون دلار خواهد رسید که این رقم به معنای رشد ۲/ ۶ درصدی در مقایسه با سال گذشته می‌باشد. در این مقاله به بررسی رشد بی‌ سابقه نرم‌ افزارهای تجاری می پردازیم.

جان دیوید لاولاک یکی از معاونان ارشد و تحلیلگران گارتنر در این باره اظهار داشت: « پیشبینی می‌شود که سرمایه‌گذاری جهانی در صنعت IT تا پایان سال ۲۰۱۸ رشد ۲/ ۶ درصدی داشته باشد، اما کاهش ارزش دلار باعث ایجاد نوسان در بازار ارز می‌شود و این امر احتمالا دلیل اصلی رشد میزان سرمایه‌گذاری در این صنعت خواهد بود. در واقع رشد سالانه سرمایه‌گذاری جهانی در IT تا پایان سال ۲۰۱۸، بیشترین میزان رشد سالانه آن از سال ۲۰۰۷ تاکنون خواهد بود و این اتفاق نشانه‌ای از یک مرحله‌ای نوین در رشد و توسعه IT می‌باشد. طبق پیشبینی های صورت گرفته این روند هماهنگ با رشد جهانی اقتصاد پیش خواهد رفت و انتظار می‌رود که طی سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ ارزش دلار افزایش نسبی داشته باشد، این  در حالی است که نوسانات ارزی ناشی از عدم ثبات فضای سیاسی در دنیا حاکم خواهد بود.»

طبق آخرین تحقیقات انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی گارتنر، نرم‌افزارهای تجاری بیشترین رشد سرمایه‌گذاری را در سال ۲۰۱۸ ثبت خواهند کرد که برابر ۱/ ۱۱ درصد است. بنابراین انتظار می‌رود که صنعت نرم‌افزار پیوسته به جذب سرمایه‌های کلان ادامه خواهد داد که متعاقبا به روند تکامل و توسعه تجارت دیجیتالی می‌انجامد. طبق نظر کارشناسان، اپلیکیشن‌ها همچنان پرطرفدارترین بخش صنعت نرم‌افزار تا سال ۲۰۱۹ خواهند بود، و این آمار شامل بخش نرم‌افزارهای زیرساختی نیز می‌باشد.

گرچه بخش سیستم‌های دیتاسنتر سال ۲۰۱۷  نشاندهنده‌ی عملکرد قابل قبول این بخش بوده است اما سرمایه‌گذاری جهانی در این بخش در سال جدید میلادی رشد ۷/ ۳ درصدی را ثبت می‌کند که در مقایسه با رشد ۳/ ۶ درصدی در سال ۲۰۱۷  نشان از کاهش قابل‌توجهی دارد و آینده‌ای پر چالش برای این حوزه پیشبینی می‌شود.

عواملی مانند افزایش قیمت قطعات حافظه و رشد تقاضا برای آنها در بازار را میتوان از دلایل رشد نرم‌افزارهای تجاری در پایان سال ۲۰۱۷ در نظر گرفت. با این حال کارشناسان بر این باورند که میزان ذخایر قطعات حافظه در سال ۲۰۱۸ کمی کاهش پیدا کرده و تقاضا برای آنها چندان رشد قابل توجهی نخواهد داشت. رشد سالانه ۶/ ۶ درصدی برای دستگاه‌های دیجیتال شامل کامپیوترهای شخصی، تبلت‌ها و گوشی‌های موبایل نیز پیش‌بینی می‌شود که به معنای سرمایه‌گذاری جهانی ۷۰۶ میلیارد دلاری در این حوزه می‌باشد. لاولاک در این باره اظهار داشت: «بازار دستگاه‌های دیجیتال همچنان در حال توسعه است و متوسط نرخ فروش این محصولات نسبتا بالاست، در نتیجه میزان سرمایه‌گذاری از سوی خریداران و کاربران نیز افزایش پیدا خواهد کرد. پیش بینی می‌شود که این روند دست‌کم تا سال ۲۰۲۲ در این بازار ادامه پیدا کند.»

 

 

منبع:‌   gartner.com

 

 

صدای شما را می‌شنویم