
فونتهای مناسب برای محتواهای مارکتینگ
انتخاب فونتهای مناسب برای محتواهای مارکتینگ شما، بخشی بسیار مهم از روند طراحی یا همان دیزاین شما میباشد. شما برای موقعیتهای متفاوت به فونتهای متنوع نیاز خواهید داشت و تشخیص درست هر یک به دقت و زمان نیاز دارد. به طور کلی شما باید انتخابهای خود را به چند فونت خاص برای موقعیتهای مشخص، محدود کنید.ما در اینجا برای شما چند ترفند ساده را برای انتخاب فونتهای مناسب برای محتواهای مارکتینگ ، فراهم آوردهایم.
-
نامهنگاریهای اداری یا رسمی
برای نگارش هر نامه یا مطلبی رسمی، از فونتی ساده و یا کلاسیک استفاده کنید. هرگز از فونتی خاص و یا یونیک برای موقعیتهای رسمی استفاده نکنید. برای متون انگلیسی فونت Times New Roman، بسیار محبوب و مناسب میباشد. برای متون فارسی فونت B Mitra، که همان B Nazanin با کمی تغییرات است، برای نامهنگاریهای رسمی بسیار مناسب است. فونت Calibri نیز برای ایمیلهای رسمی قابل استفاده میباشد.
-
وبسایت
برای تولید محتوای وبسایت نیز، سعی کنید همواره از یک فونت مشخص استفاده کنید. معمولا فونتهای با نام فونتهای وبسایت دردسترس همگان هستند. Times New Roman، Arialو Georgia در این دسته قرار میگیرند. در اینجا جا دارد به دو نوع کلی فونت اشاره کنیم. فونتهای سریف Serif، و فونتهای سان سریف یا بدون سریف Sans-serif. فونتهای سریف با تزیینات جزئی در آخر حروف همراه هستند. فونت تایمز نیو رومن از این دسته میباشد و فونت آریل بدون این ویژگی است. اگر در وبسایت خود مطالب طولانی درج میکنید بهتر از فونتهای بدون سریف استفاده کنید. ولی اگر مطلب شما با پاراگرافها و یا تصاویر تقسیمبندی شده است، فونتهای سریف نیز مناسب هستند.
-
تابلو فروشگاه یا مغازه
برای انتخاب فونت مناسب برای تابلو فروشگاه و یا مغازه خود، باید از فونتی گیرا که سریع توجه مشتریان را بخود جلب میکند، استفاده کنید. فونتهای مثل Futura و Trajan برای متون با فونتهای بزرگ مثل تابلو مغازه، مناسب هستند. با این حال این مورد کاملا سلیقهایست و به شما بستگی دارد. گرچه برای نشان دادن یکپارچگی برند خود، میتوانید از همان فونتی که برای متون بازاریابی و تبلیغاتی برند، استفاده کردهاید، دوباره بهره ببرید.
- نگارش اسم برند در اینترنت
این مورد نیز مانند تابلو مغازه باید به گونهای باشد که نظرها را به خود جلب کند و البته به آسانی قابل خواندن باشد. فونتهای وبسیات مانند Verdena و Georgia نیز برای این منظور مناسب هستند. این فونتها گویا، واضح و به آسانی قابل خواندن بر روی اسکرین کامپیوتر یا موبایل هستند.
-
لوگو
انتخاب فونت مناسب برای لوگوی برند شما، مهمترین انتخابتان در این لیست میباشد. علاوه بر این لوگوها معمولا یک یا چند کلمه کوتاه هستند و عملا نیازی به فونتی که برای خواندن آسان باشد، ندارید. برای این انتخاب باید فونتی بیابید که با برند شما همخوانی داشته تا در ذهن افراد باقی بماند. بنابراین برای این مورد، فونت خاصی که برای تمامی لوگوها قابل اعمال باشد، وجود ندارد. با این وجود فونت Garamond برای لوگوی یک تجارت بسیار جذاب و گیرا است. فونت Helvetica نیز ساده و مدرن است. شما حتی میتوانید از 2 فونت متفاوت برای طراحی یک لوگو استفاده کنید، اما این عدد نباید از 2 مدل فونت تجاوز کند.
-
کارتهای تبریک یا هدیه مناسب برای اهداف تجاری
برای کارتهای تبریک یا هدیه مناسب برای اهداف تجاری، مثلا برای ارسال به مشتری و یا همکاران، بهتر است از فونتهای بدون سریف یا تزیینات استفاده کنید. میتوانید از فونت لوگو برند خود برای تبلغ بیشتر و یا فونت ساده Arial جهت رساندن پیامی واضح، بهره ببرید.
-
بروشورها
فونت مناسب برای بروشور شما معمولا همان فونتی است که برای دیگر متون مارکتینگ و یا برندینگ خود، استفاده کردهاید. با این حال میتوانید خلاقیت به خرج دهید و از چند فونت متنوع برای بروشور خود استفاده کنید. استفاده از فونتی گیرا برای هدرها یا سرتیترها و فونتی ساده یا کلاسیک مانند calibriبرای متن اصلی میتواند مفید باشد.
-
کارت ویزیت
کارتهای ویزیت، به دلیل ماهیت آنها، معمولا فقط یک یا دو مطلب یا پیام اصلی را شامل میشوند. بنابراین طراحی مناسب آن، برای جذب مشتریان بیشتر، بسیار حائز اهمیت است. سعی کنید از یک یا حداکثر دو فونت در کارت ویزیت خود استفاده کنید. حتما از فونت لوگو برای درج نام برند خود و فونتی سادهتر مانند آریل یا تایمز نیو رومن برای بقیه اطلاعات استفاده کنید.
منبع:
Pilon, Annie 2018: Best Business Fonts for Every Situation
www.smallbiztrends.com on April 17, 2018