چگونه می‌توانیم به کسب و کار خود رونق دهیم؟

چگونه می‌توانیم به کسب و کار خود رونق دهیم؟

ایجاد یک تجارت شگفت انگیز کار بزرگی است. افزایش فروش به کارهای زیادی وابسته است. ارائه محصولات یا خدمات با ارزش، اولین قدم برای موفقیت کسب و کار شما است.

اما چه می‌شود اگر شما خوشمزه‌ترین محصولات خوراکی را داشته باشید و هیچ‌کس آن‌ها را نخرد؟ یا شما خدمات بسیار عالی مانند سرویس‌های فوق‌العاده در هتل خود ارائه دهید اما کسی فرصت تجربه کردن آن را نداشته باشد؟ چه می‌شود اگر شما یک تجارت بزرگ را راه‌اندازی کنید و هیچ‌کس از آن آگاهی نداشته باشد؟

ایجاد یک تجارت صرفا اولین قدم است. جذب مشتری و افزایش فروش مستلزم بازاریابی مناسب است. در حالی که بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک معتقدند که بازاریابی همان تبلیغات است، در واقع بازاریابی بسیار گسترده‌تر است.

بازاریابی کل فرایند تحویل یک محصول یا خدمات به مشتری را شامل می‌شود، انتخاب محصولاتی که می‌توانید آن‌ها را بفروشید، جایی که می‌توانید آن‌ها را بفروشید، نحوه قیمت‌گذاری و تبلیغ آن‌ها. در ابتدایی‌ترین سطح، ارتقا کسب و کار شما، به بازاریابی بستگی دارد. اما سؤال اینجاست که آیا بازاریابی سنتی می‌تواند رونق کسب و کار شما را تضمین کند یا به بازاریابی آنلاین نیز نیاز خواهید داشت؟

بازاریابی دیجیتال در مقابل بازاریابی سنتی

حتی اگر شما بپذیرید که به بازاریابی نیاز دارید، باز هم بازاریابی دیجیتال در مقابل بازاریابی سنتی شما را درگیر خود می‌کند. دلیل این سردرگمی این است که حتی اگر شما قصد فروش اینترنتی را هم نداشته باشید و تنها به فروش سنتی خود پایبند بمانید، اما پیشرفت مداوم بازاریابی دیجیتال می‌تواند شما را مجذوب خود کند. هر چند که درصدی از افراد وجود دارند که از اینترنت برای انجام خرید و فروش‌های خود استفاده نمی‌کنند، با این حال، تعداد قابل توجهی از مردم به طور مرتب از اینترنت برای انجام مقاصد خود از جمله خرید و فروش استفاده می‌کنند.

اگر قصد افزایش فروش به خصوص فروش اینترنتی را دارید، به عنوان یک تجارت باید اطمینان حاصل کنید که از رقبای خود جلوتر هستید. این به این معنی است که شما نمی‌توانید فقط به روش‌های قدیمی خود بچسبید. شما باید به مرزهایی فراتر از اکنون بروید و بفهمید که چگونه می‌توانید از جدیدترین تکنیک‌های بازاریابی برای رونق کسب و کار خود استفاده کنید.

بازاریابی سنتی

بازاریابی سنتی چیز جدیدی نیست، زیرا یک روش معمولی از بازاریابی است که با تبلیغات مختلف و روش‌های تبلیغاتی متنوع مخاطبان نیمه هدفمند را هدف قرار می‌دهد. بازاریابی سنتی نوعی بازاریابی است که نادیده گرفتن آن برای بسیاری از مشاغل دشوار است و شامل تبلیغات سنتی می‌شود که روزانه با آن‌ها روبرو می‌شویم. بسیاری از روش‌های متداول و مورد استفاده در بازاریابی آفلاین یا همان سنتی، در پنج دسته اصلی زیر قرار می‌گیرند:

  • چاپ (مجلات، روزنامه‌ها و غیره)
  • پخش (تلویزیون، رادیو و غیره)
  • نامه مستقیم (کاتالوگ، کارت پستال و غیره)
  • تلفن (تله مارکتینگ، بازاریابی اس ام اسی و غیره)
  • فضای باز (بیلبورد، آگهی و غیره)

بازاریابی سنتی ممکن است طی چند دهه گذشته تحول یافته باشد، اما جنبه‌های اساسی آن مانند گذشته باقی مانده است. تکنیک‌های فروش که امروزه از آن‌ها استفاده می‌کنیم، به شدت به چهار فاکتور مهم تکیه دارند، محصول، قیمت، مکان و تبلیغات. با استفاده از بازاریابی چهار فاکتوری که ذکر کردیم، هر کسب و کاری می‌تواند بازاریابی موفقی داشته و نتایج مطلوبی را مشاهده کند. بیایید مختصراً به هر یک از 4 فاکتور ذکر شده نگاهی بیاندازیم.

محصول

بازاریابی مؤثر با درک خوب از محصول شروع می‌شود که می‌تواند خدمات یا نوع کالایی باشد که تقاضای بازار هدف را برآورده کند.

قیمت

 هزینه کلی محصول به این بستگی دارد که شما چقدر آن را می‌شناسید. قیمت همیشه عاملی تعیین کننده در مواردی مانند عرضه، تقاضا، حاشیه سود، افزایش فروش و غیره است.

تبلیغات

 هر روشی که به شما در تبلیغ محصول کمک کند، خواه تبلیغ در بیلبورد یا تنظیم تبلیغات در فیس بوک، دید بهتری به مخاطبان شما در مورد کسب و کارتان می‌دهد.

مکان

 بازاریابی سنتی به شدت به اینکه محصول شما در زمان و مکان مناسب در مقابل مخاطب مورد نظر خود قرار بگیرد، تکیه دارد که همچنین به معنی قیمت مناسب آن است. در دنیای بازاریابی، مکان مناسب نقش اساسی دارد. زیرا وقتی محصولی در مکانی ایده آل قرار می‌گیرد، شانس به دست آوردن مشتری چند برابر می‌شود.

بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال، روشی از بازاریابی است که از طریق اینترنت و با رایانه یا وسیله‌ای الکترونیکی دیگر مانند موبایل انجام می‌شود. همه مشاغل، صرف نظر از حیطه فعالیت، می‌توانند برای افزایش فروش و درآمد خود از این روش بازاریابی استفاده کنند. اگر به یک دهه گذشته نگاه کنید، خواهید دید که بازاریابی آنلاین رشد کرده است، بنابراین وقتی بازاریابی دیجیتال در مقابل بازاریابی سنتی قرار می‌گیرد،

واضح است که این دیجیتال است که برنده ماجرا می‌شود. با رشد فناوری دیجیتال، دنیای بازاریابی دیجیتال نیز با آن رشد می‌کند. یکی از دلایلی که همچنان این روش بازاریابی به رشد خود ادامه می‌دهد، این است که نوعی بازاریابی داخلی است. به این معنا که به جای اینکه شما به سراغ مشتریان بروید، آن‌ها شما را پیدا می‌کنند. علاوه بر این، بازاریابی دیجیتال، چهار فاکتوری که در بالا ذکر کردیم را نیز در خود دارد.

در واقع هدف این است که از پوسته خود خارج شوید و در معرض دید مخاطبان قرار بگیرید. چه قصد فروش اینترنتی داشته باشید یا نه، هر چه مردم در مورد برند شما و محصولاتی که به فروش می‌رسانید بیشتر بدانند، فروش اینترنتی و فروش سنتی شما نیز بالاتر می‌رود.

بنابراین توصیه می‌کنیم که از وب سایت، شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و توئیتر، تبلیغات گوگل و هر روش دیگری که می‌توانید، سعی کنید که برند خود را به مشتریانتان معرفی کنید. با آنکه تبلیغات سنتی هم همچنان می‌توانند برای فروش سنتی شما مفید باشند، اما با صرف هزینه‌های کمتر و هدفمندتر، می‌توانید از طریق اینترنت تنها مخاطبانی را هدف قرار دهید که به طور بالقوه می‌توانند مشتریان شما باشند.

صدای شما را می‌شنویم