چگونه مخاطبانمان را به بازدید مجدد از سایت ترغیب کنیم؟

چگونه مخاطبانمان را به بازدید مجدد از سایت ترغیب کنیم؟

در دنیای مجازی امروز، تولید محتوای بهتر و کسب مخاطب بیشتر، حرف اول را می‌زند. اما آیا صرفاً تولید محتوا برای این امر کافی است؟ امروزه بازاریابان اینترنتی بر این عقیده‌اند که بازدید دوباره یک مخاطب از سایت و خواندن مطالب مختلف، مهم‌تر از جذب مخاطبانی است که برای اولین‌بار و تنها یک‌بار وارد سایت می‌شوند. در این مطلب می‌آموزیم که چگونه کاری کنیم تا مخاطبانمان در آینده هم از سایت ما بازدید کنند؟

باید مخاطبانی وفادار داشته باشید

سایت اینتل در مورد نشریه اینترنتی iQ  خود به موفقیت زیادی دست‌یافته است. آن‌ها دراین‌باره می‌گویند که تولید محتوا در بازاریابی اینترنتی سخت نیست؛ بلکه چالش اصلی، نگه داشتن مخاطب و پروسه تبدیل آن‌ها به یک مخاطب دائمی است. این بدان معناست که داشتن مخاطبان طولانی‌مدت مهم‌تر از مخاطبان لحظه‌ای است و این‌گونه برند شما دارای اعتبار و شهرت می‌شود. آن‌ها بر این عقیده‌اند که باید بر بازگشت دوباره هر یک از مخاطبان به سایت تمرکز کرد و به آن‌ها ارزش داد. این‌گونه هربار که کاربری برای اولین‌بار وارد سایت می‌شود، کار شما از صفر آغاز می‌شود.

  • کیفیت را بالا نگه دارید

    از نظر سایت‌های بزرگ جهانی، عضویت برای دریافت ایمیل، هدف طلایی است. رسیدن به این هدف مراحل مختلفی دارد. برای مثال فردی یک تبلیغ در یکی از شبکه‌های اجتماعی می‌بیند که در آن از سایت شما نام برده شده است. در صورتی که آن تبلیغ و مطلب برای او جالب باشد، وارد سایت می‌شود تا تمام مطلب را بخواند و یا یک ویدیو را به‌طور کامل ببیند. اگر مطالب دیگر سایت نیز از کیفیت خوبی برخوردار باشد، او دوباره به سایت بازمی‌گردد و سرانجام پس از چند بازدید، عضو سایت می‌شود. براساس آمارها، ۱۵ درصد از مشترکان کاملاً وفادار هستند و در طول سه ماه بیش از ده بار از سایت موردنظر بازدید می‌کنند.

  • از ابزارهای مختلف بهره ببرید

    به عقیده بازاریابان، محتوای باکیفیت کلید جذب مخاطب است اما برای در معرض دید قرار دادن آن باید از تکنولوژی، اطلاعات داده‌ای و تبلیغات استفاده کرد. به عبارت دیگر، کیفیت هیچ‌گاه به تنهایی پیروز نمی‌شود.

  • داده‌های مختلف را آنالیز کنید

    محتوای باکیفیت منتشر کنید و سپس آمار بازدید را بسنجید و بررسی کنید که چه چیزهایی از جمله تبلیغات، موضوعات، کلمات کلیدی و تیترها در این امر دخیل بوده‌اند. همچنین صفحات اجتماعی خود را مدیریت کنید. برای مثال توییتر در جذب مخاطبان جدید و فیس‌بوک در تبدیل آن‌ها به مخاطبان وفادار موثر هستند. با این روش و آگاهی از داده‌ها همواره محتوای شما بیشترین بازدید ممکن را کسب خواهد کرد.

  • تبلیغات چندرسانه‌ای داشته باشید

    تبلیغات در شبکه های اجتماعی مختلف بسیار مفید و موثر است. از این راه می‌توانید مطالب خود را با طیف وسیعی از مخاطبان به اشتراک بگذارید و آن‌ها را به بازدید کامل مطالب از سایت اصلی دعوت کنید. زمانی که کاربری به مخاطب دائمی شما تبدیل شود، با استفاده از داده‌ها می‌توانید او را شناسایی کرده و به خرید و استفاده از خدمات خود تشویق کنید.

  • مطالب را به صورت سریالی منتشر کنید

    زمانی که می‌خواهید مطلب جدیدی منتشر کنید می‌توانید آن را به صورت سریالی ارائه کنید. برای مثال، ویدیویی که مربوط به مطلب است را به چند قسمت تقسیم کرده و قسمتی از مطلب را همراه آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. سایت اینتل استفاده از این روش را موفقیتی بزرگ برای خود خوانده است.

  • نیاز مخاطبان را بشناسید

    به عقیده بازاریابان، برای موفقیت در این راه باید تنها راه درست را پیش گرفت. سایت‌های موفق زمان مفیدی را صرف مطالعه و درک نیاز مخاطبان از طریق داده‌ها و آنالیز ابزارهای مختلف می‌کنند و در نتیجه مخاطب بیشتری کسب می‌کنند. در بسیاری از سایت‌های تازه‌کار، عبارت «در سایت ثبت‌نام کنید» را در اولین بازدید می‌بینید اما از نظر بازاریابان این کار اشتباه است چرا که احتمال کمی وجود دارد که کاربر در اولین بازدید در سایت ثبت‌نام کند. پس بهتر است نمایش این عبارت برای مخاطبان به تعویق بیفتد.

  • جا نزنید و دست از تلاش برندارید

    کارشناسان تولید محتوای حرفه‌ای باید کاملاً استراتژیک عمل کنند و آگاه باشند که چطور مخاطبان را از مرحله‌ای به مرحله دیگر هدایت کنند و چطور محتوا و سئو را برای رسیدن به اهداف بزرگ ارتقا دهند.

به خاطر داشته باشید که محتوا تنها وسیله‌ای برای رسیدن به هدف نهایی یعنی مخاطب دائمی است و هر قدر کار شما خوب و حرفه‌ای باشد، باز هم می‌توانید بهتر و موفق‌تر باشید؛ پس برای موفقیت بیشتر، دست از تلاش در این راه برندارید.

منبع: contentmarketinginstitute.com

صدای شما را می‌شنویم