سه نکته مهم در ارسال ایمیل به مشترکین جدید  

سه نکته مهم در ارسال ایمیل به مشترکین جدید   

ایجاد لیست ایمیل راهی عالی برای رشد کسب و کار شما از منظر بازاریابی است و تهیه لیستی از ایمیل های مشترکین فعلی و یا مشتریان بالقوه در آینده برای تجارت شما، می‌تواند بسیار کارآمد باشد. اما تهیه این لیست‌ها شاید برای برخی بازاریابان پیچیده به نظر برسد. در این مقاله سه نکته مهم در ارسال ایمیل به مشترکین جدید  را بررسی میکنیم.

اولین تاثیری که برمشترکی جدید می‌گذارید، بسیار مهم است. مشترکین برای پیوستن به لیست ایمیل شما، زمان صرف کرده‌اند بنابراین باید از این فرصت به بهترین نحو بهره ببرید و این رابطه ایجاد شده را تقویت کنید صرف نظر از اینکه آیا آنها در نهایت تبدیل به یک مشتری می شوند یا خیر.

اولین ایمیل،  با توجه به ماهیت آن، باید ارتباط بین شما و مشترکین شما را‌‌، موفقیت‌آمیز جلوه دهد زیرا این ایمیل تعیین کننده‌ی این روند خواهد بود که آیا این مشترکین جدید، ایمیل‌های شما را باز خواهند کرد و لینک‌هایی که در آنها وجود دارند را کلیک می‌کنند یا خیر.

به موجب تحقیقی توسط Experian، خوشبختانه احتمال اینکه مخاطبین، اولین ایمیل شما را باز کرده و بخوانند 86 درصد بیشتر از دیگر ایمیل‌های شما خواهد بود. بنابراین اگر شما بازاریابی هستید که در زمینه ایمیل مارکتینگ فعالیت می‌کنید، اولین ایمیل فرصتی فوق العاده برای شما خواهد بود تا ارتباطی قوی با مشترکین خود برقرار کنید.

در این مطلب سعی خواهیم کرد به سه نکته مهم در ارسال ایمیل به مشترکین جدید بپردازیم.

 

از آنها تشکر کنید

این نکته که آنها در لیست ایمیل شما قرار گرفته اند دلیل نمی‌شود که در آن لیست همواره باقی بمانند. پیام “با تشکر از شما” بخشی اصلی از ایمیل استقبال یا اولین ایمیل را تشکیل می‌دهد. با بیان این جمله شما رابطه‌ی انسانی و نه صرفا تجاری ایجاد شده را یادآور می‌شوید.

با انجام این این حرکت ساده می توانید از وفادارماندن مشترکین جدید به برند خود اطمینان حاصل کنید. احساسات مثبت مشریان نسبت به یک نام تجاری یا برند، با احساس اینکه از وقت و زمان آنها قدردانی می‌شود رابطه مستقیم دارد.
پیام “با تشکر از شما” را بیش از حد عمومی نکنید. در ابتدای ایمیل نام مشترک را برای جلب توجه آنها استفاده کنید تا آنها را از ابتدا درگیر کنید.

 

انتظاراتتان را روشن بیان کنید

در زمان ثبت نام، مشترکین جدید شما انتظارات زیادی دارند. نکته کلیدی دراین میان این است که آنها ایمیلی از شما دریافت کنند. در این ایمیل چه پیشنهادی به آنها می‌دهید؟ تخفیف یا بن خرید؟ از آنجایی که مردم عاشق پیشنهادات ویژه و البته رایگان هستند، حتما در اولین ایمیل ارسالی پیشنهاد ویژه‌ای برای آنها در نظر بگیرید.
به مشترکین خود دلایل کافی برای اضافه کردن ایمیل شما به لیست ایمیل های مورد اعتماد بدهید. مثلا یک ایمیل مهم با اطلاعات کلیدی برای آنها بفرستید یا توضیح دهید که  چگونه می‌توانند یک معامله سودآور را از دست ندهند.

 

داده های بیشتر برای بهبود تجربه

هرچه بیشتر در مورد نیازهای مخاطبان در لیست ایمیل خود بدانید، به آنها بهتر خدمت خواهید کرد. بنابراین همواره در پی جمع‌آوری داده‌های بیشتر برای بهبود تجربه خود باشید.
ایمیل خوشامدگویی شما می تواند شامل یک نظرسنجی کوتاه باشد تا بتوانید نیازهای هر فرد را بهتر درک کنید و روند رایج را ببینید. گزینه‌هایی در رابطه با تعداد مخاطبان، میزان مورد علاقه تناوب و تکرار دریافت ایمیل و نظرشان درباره محصولات و سرویس‌ها را در اختیارشان قرار دهید.
با جمع‌آوری اطلاعات بیشتر، شما قادر به تجزیه و تحلیل لیست ایمیل خود هستید و خود را برای بازاریابی هرچه بهتر در آینده آماده می‌کنید.
اگر مشترکین برای پر کردن این فرم‌ها مجبور به بازگشت به وبسایت شما هستند، ، مطمئن شوید که لینکهای لازم را در ایمیل خوش آمدگویی خود ارائه کرده‌اید. شما ممکن با این اطلاعات تجربه بهتری کسب کنید و سود بهتری را از آن خود کنید.
به طور خلاصه داشتن یک ایمیل خوشامدگویی خوشایند باعث رشد هرچه بهتر لیست ایمیل‌های مشترکین شما خواهد شد بنابراین از مزایای آن برای بازاریابی موفق خود بهره ببرید.

 

 

منبع:   smallbiztrends.com

صدای شما را می‌شنویم