درباره محصول

  1. خانه
  2. درباره محصول

قابلیت ها و امکانات سامانه مدیریت فرآیندهای سازمانی طرفه نگار

موتور قوانین بر پایه#C

موتور قواعد بر پایه c#

موتور قواعدکاری در BPMS شرکت طرفه نگار امکان تعریف هر گونه تصمیم گیری با توجه به قوانین سازمانی را مهیا می کند، برخی از ویژگی های آن به شرح زیر است:

۱-قابلیت مدیریت قوانین با توجه به بخشنامه های سازمان

۲-منطبق بر زبان برنامه نویسی #C  و شی گرایی

۳-هوشیار در زمان تایپ و امکان پیشنهاد کلمات کلیدی و فیلدهای موجود در فرم ها جهت تعریف قواعد

۴-دارای ویرایشگر متنی با قابلیت رنگی کردن کلمات کلیدی

۵-امکان تعریف قواعد بدون کدنویسی

۶-امکان استفاده از پارامترهای مربوط به درخواست و گردش در زمان تعریف قواعد

۷-امکان استفاده از متدها و کلاس های #C جهت پیاده سازی قوانین کسب و کار

۸-امکان استفاده از دستورات مربوط به برقراری ارتباط با بانک اطلاعاتیBPMS و دیگر پایگاه های اطلاعاتی

۹-امکان استفاده و برقراری ارتباط با وب سرویس ها

۱۰-قابلیت اعتبار سنجی کدهای نوشته شده در بخش کد نویسی قبل از ذخیره قواعد

۱۱-امکان اجرای تست در محیط ویرایشگر، پیش از نهایی کردن قانون نوشته شده

۱۲-عدم محدودیت در استفاده از پلاگین های مختلف به منظور افزودن امکانات جدید یا توسعه

۱۳-یکپارچگی زبان برنامه نویسی بر بستر .NET  در اپلیکیشن موبایل و وب

مدل سازی مبتنی بر استاندارد BPMN2/0

مدیریت فرآیندهای سازمانی یا به اختصار BPM یکی از به روزترین مباحث عصر کنونی در حوزه مدیریت و فناوری اطلاعات است. تأثیر شگرف BPM در موفقیت شرکت های برتر دنیا انکارناپذیر است. BPM تلفیقی از دانش مدیریت و نوآوری های فناوری اطلاعات است و می تواند برای هر سازمانی، مدیریت هوشمندانه و کارآمدی را ایجاد سازد. پیشرفت های همه جانبه در حوزه فناوری اطلاعات و اینترنت باعث تحولات اساسی در حوزه مدیریت شده است، به گونه ای که دیگر مدیریت بدون بهره گیری از فناوری اطلاعات قابل تصور نیست. برای ورود به حیطه مدیریت فرآیندهای  کسب وکار باید از BPMN شروع کرد. اما BPMN چیست؟ و چرا BPMN اولین گام و مهم ترین گام برای ورود به مبحث مدیریت فرآیند است؟

برای مدیریت فرآیندهای سازمانی ابتدا باید فرآیندهای سازمانی را مدل سازی نمود. لذا زبانی قابل فهم و استاندارد برای مدل سازی فرآیندها لازم است که بتواند مفاهیم فرآیندی را برای انواع ذینفعان توصیف نماید. BPMN ) مخفف Business Process Model and Notation (، زبان مد لسازی فرآیندهای کسب وکار است . BPMN زبان استانداردشد های است که توسط کنسرسیوم جهانی OMG با مشارکت شرکت های بزرگی چون مایکروسافت، IBM ، اوراکل، Bizagi و … ساخته شده است. این زبان باعث تحولات بزرگی در عرصه مدیریت فرآیندها گشته است.

زبان BPMN برای توصیف یک فرآیند از نمادهایی ساده و قابل فهم استفاده میکند. با این زبان، بیان روند اجرای کار بسیار ساده و برای تمامی رده های سازمان اعم از مدیران و کارشناسان قابل درک می گردد.  یادگیری BPMN برای تمام کسانی که در حوزه بهبود سازمانی و زیرشاخه های آن نقش ایفا می کنند ضروری است. یادگیریBPMN باعث تحولات بنیادین در رویکرد به مسائل می شود و افرادی که با این زبان آشنا هستند به صورت علمی می توانند در خصوص فرآیندهای سازمان تفکر و اظهارنظر نمایند. در طول سال هایی که به صورت حرفه ای در این حوزه مشغول به فعالیت بوده ام، افراد زیادی را دیده ام که سعی داشتند سازمان خود را متعالی گردانند اما به دلیل ناآشنایی با استانداردها، مجبور بودند که با روش های خودساخته، به سازمان خود کمک کنند. همین افرد پس از آشنایی با BPMN ، افسوس می خوردند که چرا زودتر با این مبحث آشنا نشده اند و چه زمان گرانبهایی از عمر خود را صرف اختراع دوباره چرخ کردند. بدون شک BPMN برای مدل سازی فرآیندهای سازمانی از جامعیت و ارجحیت برخوردار است و نر م افزارها و ابزارهای بسیاری برای پشتیبانی از آن ساخته و اجرایی شده اند.

نرم افزار مدیریت فرآیندهای کسب وکارطرفه نگار هم از این استاندارد بین المللی پیروی کرده و آن را پیاده سازی میکند و طراح فرآیند به راحتی می تواند مدل سازی را انجام دهد.

مدیریت فرآیندها و فرم ها

امکان ایجاد،  ذخیره و بازیابی فرآیند با استفاده از مدل ساز نرم افزار، به صورت کاملا تحت وب و گرافیکی با ابزارهای بصری مطابق با استاندارد.

امکان به روز رسانی فرآیند و نسخه گذاری آن

امکان کنترل دسترسی به مدل ها

به‌ کارگیرِی  موتور قواعد و قوانین کارِی در زمان مدل سازی فرآیند

امکان ثبت گردش‌های  کاری  و قوانین حاکم بر گردش کار به همراه تاریخچه قوانین

امکان ثبت پیش نویس فرآیند تا رسیدن به نسخه نهایی

امکان خطا یابی در طراحی فرآیند

امکان دریافت تصویر کلی از فرآیند و قابلیت چاپ آن

امکان مشاهده گردش کار به صورت گرافیکی روی مدل فرآیند در هر مرحله از اجرا

امکان مشخص کردن قسمت ها یا گروه های کاری توسط Swim Lane در مدل ساز فرآیند

درک آسان فرآیند مدل شده توسط کاربران کسب و کار

نمایش و اطلاع رسانی فرآیندهای متوقف شده

امکان درج توضیحات در کنار Task ها

قابلیت تنظیم دسترسی و اعمال تغییرات در فرآیند

امکان تعریف چارت سازمانی و تخصیص سمت ها

امکان تخصیص فعالیت ها با نقش و پست سازمانی و نام افراد

تعیین شروط و تصمیم گیری در مراحل مختلف فرآیند

استفاده از مکانیزم زمان بندی و هشدار برای مدیریت زمان انجام فرآیند

گردش فرآیند و قابلیت تصمیم گیری با توجه به شرایط و رخدادها

امکان تخصیص انجام دهنده فعالیت با استفاده از کدنویسی به صورت پویا

قابلیت ارسال یک فعالیت و یک فرم به چندین انجام دهنده

امکان تائید یا رد یک فعالیت با منطق and و or

 قابلیت SLA  که رابط کاربری با رنگ بندی های مختلف بتواند وظایف را تفکیک کند و با یک نگاه بتوان به وضعیت پروژه ها پی برد

امکان جستجوی فرآیندها و ثبت نظر در آن

مدیریت پست الکترونیک و پیامک

با توجه به سرعت روز افزون گردش کارها و ارائه خدمات، هر فردی باید به سرعت به حساب کاربری  و پست الکترونیکی خود دسترسی داشته باشد.

نرم افزار BPMS طرفه نگار این قابلیت را ایجاد نموده که با انتخاب خود فرد در کارتابل شخصی اش،  امکان دریافت پیامک و پست الکترونیکی را داشته باشد که بتواند در اسرع وقت پیگیر درخواست ها و گردش کارها ی مربوط به خودش باشد.

نظارت و مانیتورینگ BI

(Business Intelligence)  که به اصطلاح BI خوانده می‌شود، به فرآیند تبدیل داده‌های خام به اطلاعات تجاری و مدیریتی گفته می‌شود که به مدیران سازمان کمک می‌کند تا تصمیمات خود را سریع‌تر و بهتر اتخاذ کنند و بر اساس اطلاعات صحیح، عملکرد درست و سنجیده‌ای از خود نشان دهند.

امروزه با اطمینان کامل می‌توان ادعا کرد که استفاده از سامانه هوش تجاری (BI) می‌تواند قدرت رقابت‌ سپذیری یک سازمان را افزایش دهد و از دیگر سازمان‌ها متمایز نماید.

این راه‌ حل این امکان را به سازمان‌ها می‌دهد تا با به‌کارگیری اطلاعات موجود از مزایای رقابتی و پیشرو بودن بهره‌ برداری نمایند. این راه امکان درک بهتر تقاضاها و نیازمندی‌های مشتریان و مدیریت ارتباط با آنان را میسر می‌سازد.  این راه‌ حل این امکان را به سازمان‌ها می‌دهد تا بتواند تغییرات مثبت یا منفی را حس کنند. در حال حاضر سازمان‌های پیشتاز در جهان صحبت از ERP ، CRM و … نمی‌کنند بلکه رویکرد آن‌ها به سمت BI رفته است. سازمان‌ها به دنبال بهینه‌سازی فرآیندها از طریق ارزیابی و بهبود عملکرد خود و زیرمجموعه‌های وابسته به خود می‌باشند.

افزایش کارایی عملکرد آنچه سرمایه‌ گذاری شده، اهمیت بیشتری پیداکرده است. در عصر اطلاعات، سازمانی که اطلاعات صحیح در اختیار دارد، دارای قدرت می‌باشد.

هر سازمان و شرکتی که از این قدرت  بهره‌ مند باشد، در صنعت و حرفه خود در مقایسه با رقبا از جایگاه متمایزی برخوردار می‌گردد. سازمان‌ها و شرکت‌ها، با سرعت حرکت و تغییر می‌کنند. اخذ اطلاعات صحیح در زمان صحیح اساس و پایه این سازمان‌ها است. در سازمانی که BI در آن بکار گرفته می‌شود، مدیران می‌توانند اطلاعات هزینه‌ها را از داخل سازمان استخراج نمایند و بدانند که هزینه‌ها چه هستند و تصمیم‌هایی برای کاهش و حذف آن‌ها بگیرند. تغییرات آینده را پیش‌بینی کنند و برای مسائل خود راه‌ حلی مناسب داشته باشند.

نرم افزار مدیریت فرآیندهای طرفه نگار با داشتن امکانات و قابلیت های گزارش گیری و تحلیل اطلاعات به صورت مقایسه ای بستر مناسبی را برای رصد و سرعت بیشتر در تصمیم گیری با دقت بالا فراهم نموده از جمله

مشاهده وضعیت فرآیندهای سازمان

میزان درخواست های اقدام نشده و در حال اقدام به تفکیک نوع فرآیند

میزان درخواست های اقدام شده و در حال اقدام در سازمان

میزان فرآیندهای تاخیر خورده به تفکیک اشخاص پاسخ دهنده

میزان رسوب کار در کارتابل

کاربران آنلاین