که به اصطلاح BI خوانده میشود، به فرآیند تبدیل دادههای خام به اطلاعات تجاری و مدیریتی گفته میشود که به مدیران سازمان کمک میکند تا تصمیمات خود را سریعتر و بهتر اتخاذ کنند و بر اساس اطلاعات صحیح، عملکرد درست و سنجیدهای از خود نشان دهند.
امروزه با اطمینان کامل میتوان ادعا کرد که استفاده از سامانه هوش تجاری (BI) میتواند قدرت رقابت سپذیری یک سازمان را افزایش دهد و از دیگر سازمانها متمایز نماید.
این راه حل این امکان را به سازمانها میدهد تا با بهکارگیری اطلاعات موجود از مزایای رقابتی و پیشرو بودن بهره برداری نمایند. این راه امکان درک بهتر تقاضاها و نیازمندیهای مشتریان و مدیریت ارتباط با آنان را میسر میسازد. این راه حل این امکان را به سازمانها میدهد تا بتواند تغییرات مثبت یا منفی را حس کنند. در حال حاضر سازمانهای پیشتاز در جهان صحبت از ERP ، CRM و … نمیکنند بلکه رویکرد آنها به سمت BI رفته است.سازمانها به دنبال بهینهسازی فرآیندها از طریق ارزیابی و بهبود عملکرد خود و زیرمجموعههای وابسته به خود میباشند.
افزایش کارایی عملکرد آنچه سرمایه گذاری شده، اهمیت بیشتری پیداکرده است. در عصر اطلاعات، سازمانی که اطلاعات صحیح در اختیار دارد، دارای قدرت میباشد.
هر سازمان و شرکتی که از این قدرت بهره مند باشد، در صنعت و حرفه خود در مقایسه با رقبا از جایگاه متمایزی برخوردار میگردد. سازمانها و شرکتها، با سرعت حرکت و تغییر میکنند. اخذ اطلاعات صحیح در زمان صحیح اساس و پایه این سازمانها است. در سازمانی که BI در آن بکار گرفته میشود، مدیران میتوانند اطلاعات هزینهها را از داخل سازمان استخراج نمایند و بدانند که هزینهها چه هستند و تصمیمهایی برای کاهش و حذف آنها بگیرند. تغییرات آینده را پیشبینی کنند و برای مسائل خود راه حلی مناسب داشته باشند.
نرم افزار مدیریت فرآیندهای طرفه نگار با داشتن امکانات و قابلیت های گزارش گیری و تحلیل اطلاعات به صورت مقایسه ای بستر مناسبی را برای رصد و سرعت بیشتر در تصمیم گیری با دقت بالا فراهم نموده از جمله:
مشاهده وضعیت فرآیندهای سازمان
میزان درخواست های اقدام نشده و در حال اقدام به تفکیک نوع فرآیند
میزان درخواست های اقدام شده و در حال اقدام در سازمان
میزان فرآیندهای تاخیر خورده به تفکیک اشخاص پاسخ دهنده
میزان رسوب کار در کارتابل
کاربران آنلاین