جدیدترین نکات بازاریابی محتوا برای کسب و کارها

جدیدترین نکات بازاریابی محتوا برای کسب و کارها

در این مطلب به بررسی جدیدترین نکات بازاریابی محتوا برای کسب و کارها و همچنین به بررسی اینکه کدام یک از انواع بازاریابی محتوا برای کسب و کار شما مناسب است می پردازیم.

بازاریابی محتوا قطعا باید یکی از اجزاء اصلی بازاریابی خدمات در هر کسب و کاری باشد. بازاریابی محتوا تبدیل به رکن اصلی دنیای بازاریابی شده است. براساس یک مطالعه انجام شده توسط موسسه بازاریابی محتوا، 88 درصد از بازاریابان در سال جاری ، بازاریابی محتوا را به برنامه های خود اضافه کرده اند. اما، دقیقا بازاریابی محتوا چیست و چگونه می توانید از آن برای به بازار عرضه کردن خدمات خود در اینترنت استفاده کنید؟

بازاریابی محتوا یک نوع بازاریابی است که شامل ایجاد و به اشتراک گذاری تمامی موارد آنلاین مانند فیلم ها، وبلاگ ها، مقالات و پست های رسانه های اجتماعی می شود. در واقع بازایابی محتوا از سایر انواع بازاریابی مانند پاسخ مستقیم و بازاریابی برند متفاوت است. به این صورت که در این نوع بازاریابی به صراحت یک برند تبلیغ نخواهد شد، بلکه به جای آن برای ایجاد علاقه به یک محصول یا خدمات با ایجاد محتوای مفید و آموزنده طراحی شده، برای برجسته کردن تخصص شما از آن استفاده خواهد شد.

این محتوا می تواند شامل مقالات وبلاگ، پست های رسانه های اجتماعی، مقالات سفید، کیس استادی (موردکاوی)، فیلم ها، اینفوگرافیک و موارد دیگر باشد.

 

چرا بازاریابی محتوا برای فروش خدمات آنلاین موثر است؟ برای آن که بازاریابی محتوا:

 

  • داستان می گوید. در بازاریابی محتوا تعریف کردن همانند فروش است. در این حالت، شما داستان نام تجاری و برند خود را به صورت موثق و معتبر، و نه بیش از حد و اندازه لازم در فروش و به طوری که پاسخ سوالات مخاطبان هدف خود را بگویید، تعریف خواهید کرد و این نشان دهنده آن است که محصول یا خدمات شما پاسخگوی تقاضای آنها خواهد بود.
  • شهرت تخصصی شما را می سازد. همانطور که افراد به اجزای بازاریابی محتوای شما پاسخ مثبت می دهند، اعتماد به شما و نام تجاری شما رشد می کند. در طول زمان، مردم شروع به دیدن شما به عنوان یک متخصص در زمینه رشته یا تخصصتان می کنند. شما به عنوان یک منبع با ارزش شناخته خواهید شد و شمار قابل توجهی از فالوورها تبدیل به مشتریان شما خواهند شد.
  • مشارکت ایجاد می کند. جزئیات به موقعی که باعث علاقه و مشارکت خوانندگان شما خواهد شد، اجزاء اصلی بازاریابی محتوا می باشند. هنگامی که فردی به سوالی که شما در توییتر پست کرده اید پاسخ می دهد، به پست های وبلاگ شما پاسخ می دهد یا به یک سؤال ایمیل پاسخ می دهد، مشتری احتمالی تصمیم گرفته است که به شما دسترسی پیدا کند. این به شما امکان می دهد که رابطه خود را با آنها تقویت کنید و در نهایت، امیدوار باشید که موفق به فروش خواهید شد.

در ادامه اجازه دهید تا به بیان برخی از روش هایی که می توانید از بازاریابی محتوا در وبسایت خود برای ارتقاء کسب و کارتان استفاده کنید بپردازیم.

انواع بازاریابی محتوا

محتوایی که باعث حل مشکلات می شود

 

بازاریابی محتوا نیاز به درک ملایم تر نسبت به سایر انواع بازاریابی دارد.شما همچنان می توانید به فروش خود ادامه دهید اما محتوای شما باید بسیار قدرتمندتر از فروشتان باشد.چرا مردم درخواست خدمات شما را می کنند؟

چرا که آنها یک مشکل دارند که تنها شما می توانید آن را حل کنید. شما ارائه دهنده سرویس X، Y یا Z نیستید شما قرار است که برطرف کننده مشکلات باشید.

مثلا اگر خدماتی نظیر ساخت و ایجاد رزومه ارائه دهید چه اتفاقی می افتد؟ چه مشکلی را می توانید با ارائه این خدمات حل کنید؟ شما تنها یک رزومه نمی فروشید. در واقع شما یک زندگی جدید را به کسی که می خواهد رو به جلو حرکت کند و یا به یک حرفه جدید وارد شود، به فروش می رسانید. مشکل آنها این است که از جستجو کردن برای شغلی که مناسب آنها باشد خسته شده اند. مشکل آنها این است که برای زنده ماندن نیاز به پول بیشتری دارند.

در مورد مسائلی که با خدمات ارائه شده شما حل می شود و ساخت محتوایی که این کار را انجام می دهد، فکر کنید.این نشان می دهد که شما بهترین فرد برای این کار هستید و این ذهنیت برای افراد به وجود می آید که” اگر این همه اطلاعات مفید به صورت رایگان در اختیار من قرار می دهد، تصور کنید در صورت پرداخت هزینه چه اطلاعاتی دریافت خواهم کرد.”

 

بازاریابی محتوا بازاریابی ویروسی است

 

بازاریابی محتوا به طور عمده در مورد به اشتراک گذاری است. محتوای مفید، جالب و آموزنده را که بینندگان می خواهند با دوستان خود به اشتراک بگذارند، ایجاد کنید.پست های وبلاگی که به خوبی نوشته شده ، اینفوگرافی های بصری و ویدئوهای آموزشی که مشکلات کاربران وبسایت شما را رفع می کند یک راه عالی برای تشویق کاربران برای به اشتراک گذاری مطالب است. از بازدیدکنندگان خود بخواهید که مطالب را با دوستان خود به اشتراک بگذارند و این کار را با استفاده از قرار دادن دکمه اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر در وبسایت خود انجام دهید. به این ترتیب، پیام های بازاریابی خود را فراتر از مخاطبان اصلی خود توزیع و گسترده خواهید کرد.

 

محتوا بیش از کلمات نوشته شده است

 

محتوای ارزشمند بسیار سریعتر از اطلاعات مربوط به محصولات یا خدمات بین کاربران به اشتراک گذاشته می شود.بنابراین محتوا یک نوع ویروسی از بازاریابی است که در بیشتر مواقع بسیار موثرتر از فروش خالص عمل می کند.

البته در نظر داشته باشید که نیازی نیست که تمامی محتواها به صورت مقاله،کتاب و پست انتشار داده شود. اگر شما راه و روش و یا دانش تخصصی ساخت ویدئو،پادکست و اینفوگرافیک و حتی برگزاری وبینار را دارید، می توانید از این طریق تخصص خود را برجسته سازید.

انتشار محتوای منسجم و پویا مانند آنچه که گفته شد نه تنها منجر به تشویق کاربران برای بازگشت به سایت خواهد شد بلکه باعث اشتراک گذاری و محبوبیت محتوای شما خواهد شد.در حقیقت با توجه به تحقیقات انجام شده، محتوای بصری 40 برابر بیشتر از سایر انواع محتواها در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود.ضمن اینکه اینفوگرافی ها به صورت فعالانه توسط کاربران در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود.

منبع :

www.entrepreneur.com

مقالات مرتبط:

نظرات کاربران
فروشگاه اینترنتی
مشاوره فروش +21 22221142
پشتیبانی آنلاین و تلفنی 02123067
درخواست پشتیبانی آنلاین