جدیدترین نکات بازاریابی محتوا برای کسب و کارها

جدیدترین نکات بازاریابی محتوا برای کسب و کارها

بازاریابی محتوا قطعا باید یکی از اجزاء اصلی بازاریابی خدمات در هر کسب و کاری باشد. بازاریابی محتوا تبدیل به رکن اصلی دنیای بازاریابی شده است.

براساس یک مطالعه انجام شده، 88 درصد از بازاریابان در سال جاری، بازاریابی محتوا را به برنامه‌های خود اضافه کرده‌اند؛ اما بازاریابی محتوا دقیقا به چه معناست و چگونه می‌توانید از آن برای عرضه کردن خدمات خود در اینترنت استفاده کنید؟

بازاریابی محتوا نوعی از بازاریابی است که شامل ایجاد و به‌اشتراک‌گذاری تمامی موارد آنلاین مانند فیلم‌ها، وبلاگ‌ها، مقالات و پست‌های رسانه‌های اجتماعی می‌شود. در واقع بازایابی محتوا از سایر انواع بازاریابی مانند پاسخ مستقیم و برند مارکتینگ متفاوت است.

در‌این‌صورت که در این نوع بازاریابی، برند به صراحت تبلیغ نخواهد شد، بلکه به جای آن به منظور ایجاد علاقه به یک محصول یا خدمات با ایجاد محتوای مفید و آموزشیِ طراحی‌شده و برای برجسته کردن تخصص شما، از نام برند استفاده خواهد شد.

این محتوا می‌تواند شامل مقالات وبلاگ، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، ویدئو بلاگ، کیس استادی (موردکاوی)، اینفوگرافیک و موارد دیگر باشد.

چرا بازاریابی محتوا برای فروش خدمات آنلاین موثر است؟ برای آن که بازاریابی محتوا:

  • داستان می‌گوید. در بازاریابی محتوا تعریف کردن همانند فروش است. در این حالت، شما داستان نام تجاری و برند خود را به صورت موثق و معتبر – و نه بیش از حد و اندازه لازم – در فروش و به طوری که پاسخگوی سوالات مخاطبان هدف باشد، تعریف خواهید کرد و این نشان‌دهنده آن است که محصول یا خدمات شما پاسخگوی تقاضای آن‌ها خواهد بود.
  • شهرت، تخصص شما را می‌سازد. همانطور که افراد به اجزای بازاریابی محتوایتان پاسخ مثبت می‌دهند، اعتماد به شما و نام تجاری‌تان رشد می‌کند. در طول زمان، مردم شروع به دیدن شما به عنوان یک متخصص در زمینه رشته یا تخصص‌تان می‌کنند. شما به عنوان یک منبع باارزش شناخته خواهید شد و شمار قابل توجهی از فالوورها تبدیل به مشتریانتان خواهند شد.
  • مشارکت ایجاد می‌کند. جزئیات به‌موقعی که باعث علاقه و مشارکت خوانندگان شما خواهد شد، اجزاء اصلی بازاریابی محتوا هستند. هنگامی‌که فردی به سوالی که شما در توییتر پست کرده‌اید پاسخ می‌دهد، برای پست‌های وبلاگ شما کامنت می‌گذارد یا به یک ایمیل پاسخ می‌دهد، برای شما این امکان ایجاد می‌شود که رابطه خود را با آن‌ها تقویت کنید و در نهایت، امیدوار باشید که موفق به فروش خواهید شد.

در ادامه اجازه دهید تا به بیان برخی از روش‌هایی که می‌توانید طبق آن از بازاریابی محتوا در وبسایت خود برای ارتقای کسب و کارتان استفاده کنید بپردازیم.

محتوایی تولید کنید که حلال مشکلات باشد

بازاریابی محتوا نیاز به درک ملایم‌تر نسبت به سایر انواع بازاریابی دارد. شما همچنان می‌توانید به فروش خود ادامه دهید اما محتوای شما باید بسیار قدرتمندتر از فروشتان باشد. چرا مردم درخواست خدمات شما را می‌کنند؟ چون آن‌ها مشکلی دارند که تنها به دست شما حل می‌شود. شما ‌ارائه‌دهنده سرویس X،Y  یا Z نیستید، شما قرار است که برطرف‌کننده مشکلات باشید.

مثلا اگر خدماتی نظیر ساخت و ایجاد رزومه ارائه دهید چه اتفاقی می‌افتد؟ چه مشکلی را می‌توانید با ارائه این خدمات حل کنید؟ شما تنها یک رزومه نمی‌فروشید.

در واقع شما یک زندگی جدید را به کسی که می‌خواهد رو به جلو حرکت کند و یا به یک حرفه جدید وارد شود، به فروش می‌رسانید. مشکل این افراد این است که از جستجو کردن برای شغلی که مناسب‌شان باشد خسته شده‌اند. مشکل‌شان این است که برای زنده ماندن نیاز به پول بیشتری دارند.

در مورد مسائلی که با خدمات ارائه‌شده شما حل می‌شود و ساخت محتوایی که این کار را انجام می‌دهد، فکر کنید. این نشان می‌دهد که شما بهترین فرد برای این کار هستید و این ذهنیت برای افراد به وجود می‌آید که ”اگر این همه اطلاعات مفید به‌صورت رایگان در اختیار من قرار می‌گیرد، پس در صورت پرداخت هزینه چه اطلاعاتی دریافت خواهم کرد.”

تلاش کنید جریان ویروسی راه بیندازید

بازاریابی محتوا به‌طور عمده در مورد به‌اشتراک‌گذاری است. محتوای مفید، جالب و آموزنده‌ای را که بینندگان بخواهند با دوستان خود به‌اشتراک بگذارند، ایجاد کنید. پست‌های وبلاگی که به‌خوبی نوشته شده، اینفوگرافیک‌ها و ویدئوهای آموزشی که مشکلات کاربران وبسایت‌تان را رفع می‌کند.
یک راه عالی برای تشویق کاربران برای به‌اشتراک‌گذاری مطالب است. از بازدیدکنندگان خود بخواهید که مطالب را با دوستان خود به‌اشتراک بگذارند و این کار را با استفاده از قرار دادن دکمه اشتراک‌گذاری شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر در وبسایت خود انجام دهید. به این‌ترتیب، پیام‌های بازاریابی خود را فراتر از مخاطبان اصلی خود توزیع خواهید کرد.

محتوای بصری را از یاد نبرید

محتوای ارزشمند بسیار سریعتر از اطلاعات مربوط به محصولات یا خدمات بین کاربران به‌اشتراک گذاشته می‌شود. بنابراین محتوا یک نوع ویروسی از بازاریابی است که در بیشتر مواقع بسیار موثرتر از فروش خالص عمل می‌کند.

البته در نظر داشته باشید که نیازی نیست که تمامی محتواها به صورت مقاله، کتاب و پست انتشار داده شود. اگر شما راه و روش و یا دانش تخصصی ساخت ویدئو، پادکست و اینفوگرافیک و حتی برگزاری وبینار را دارید، می‌توانید از این طریق تخصص خود را برجسته سازید.

انتشار محتوای منسجم و پویا مانند آنچه که گفته شد نه تنها منجر به تشویق کاربران برای بازگشت به سایت خواهد شد، بلکه اشتراک‌گذاری و محبوبیت محتوای‌تان را در به دنبال خواهد داشت.
در حقیقت با توجه به تحقیقات انجام شده، محتوای بصری 40 برابر بیشتر از انواع دیگر محتوا در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک گذاشته می‌شود. ضمن اینکه اینفوگرافی‌ها به صورت فعالانه توسط کاربران در شبکه‌های اجتماعی تبادل می‌شود.

منبع : entrepreneur.com

صدای شما را می‌شنویم